تحقق بیش از ۸۰ درصدی تعهدات اشتغال استان یزد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: امسال بیش از ۸۰ درصد تعهدات اشتغال استان محقق شده است.

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان یزد، فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در نشست شورای عالی اشتغال کشور که به صورت تصویری و با حضور رییس جمهور، اعضای این شورا و استاندار یزد برگزار شد، گفت: تعهد اشتغال استان یزد در سال ۱۴۰۲ برابر ۲۳ هزار و ۹۸۵ نفر بوده و دستگاه‌های اجرایی متعهد بوده اند تا میزان اشتغال را وارد سامانه رصد کنند که تا بیستم دی ۲۰ هزار و ۴ نفر وارد سامانه رصد شده اند.

فاطمی استاندار یزد نیز افزود: یکی از مسائل مهم بحث تامین مالی برای طرح‌های اقتصادی است و وقتی یک واحد تولیدی نیاز به سرمایه ثابت ۱۰ میلیاردی یا ۱۵ میلیاردی دارد، این پرونده‌ها باید به تهران برود و در آنجا بررسی شود و ما در خواست کردیم تا این تفویض اختیار به استان‌ها صورت گیرد.

او بیان کرد: تاکید شد تا منابع حوزه اشتغال که به بانک‌ها اختصاص داده نشده است هر چه سریعتر به استان‌ها اختصاص یابد که واحد‌های اقتصادی در صف تسهیلات اشتغالزایی نمانند.

رئیسی رئیس جمهور نیز با تاکید بر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و مهارت آموزی عنوان کرد: اشتغال پایدار برای ما بسیار حائز اهمیت است.

او  یادآور شد: بحث اقتصاد روستا واقتصاد دیجیتال باید بیش از پیش فعال شود که می‌تواند کمک موثری در حوزه اشتغالزایی داشته باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بانک‌ها به تعهدات خود در حوزه اشتغال عمل کنند، افزود: پرداخت تسهیلات در زمینه‌های اشتغال، ازدواج و مسکن از اولویت‌های دولت در حوزه ارائه تسهیلات به شمار می‌رود

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسئولین چَشم چَشمی گفتند و خبری از آن ها نشد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در پی