کسب رتبه های اول کشوری مدیریت مهد شکوفه و پیش دبستانی بهاران

بخش سومبخش سوم

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ مریم محمد علیزاده بافقی متولد بافق .دارای مدرک کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی درسال ۱۳۸۰ اولین مهد کودک خصوصی را به نام شکوفه دربافق تأسیس نمود وسال ۱۳۹۰ پیش دبستانی غیر دولتی بهاران را نیز دایر نمود هم ‌اکنون در مرکز بهاران مشغول به خدمت هست. این مرکز کودکان ۴ تا ۶ سال را در قالب ۳ کلاس پذیرفته است، در حال حاضر، ۶۲ نوآموز در پیش دبستانی مشغول به یادگیری هستند و کودکان تحت آموزش همه جانبه می‌باشند. ” مریم محمد علیزاده” مدیر و مؤسس آموزشگاه بهاران حدود ۱۸ سال است که مؤسسه ای به نام ” سایبان رحمت” را نیز به ثبت رسانده که این کانون به عنوان کانون همیاری مهد های کودک است و مهد کودک های دیگر را در همه زمینه ها ، مدیران مهد و همکاران خود را درحد توان و بدون هیچگونه وجه دریافتی ( در راه رضای خدا) همراهی و راهنمایی می نماید. درحال حاضر نماینده مهدهای کودک ها در استان یزد و کانون کشوری (تهران ) می‌باشد. وی شاعر بوده و دو اثر در موضوع ” عاشقانه های کودکانه” برای کودکان و یک کتاب دیگر برای مادران به نام ” مهارت های زندگی و کیفیت زندگی کاری” به چاپ رسانده است. خبرنگاران ما در ادامه با ” مریم محمد علیزاده” گفتگو نمودند که در ادامه می خوانید:

دکتر با تعجب بیان کرد که دختر شما نیاز به عمل جراحی ندارد
وی یکی از خاطرات خود را این گونه بیان کرد: مراسم تعزیه مرکز ما با همکاری “محمد رضا فتاحی” رییس هلال احمر درسالن هلال احمر برگزار شد و در امر فضا سازی و دکور ” سیدکاظم عباس زاده” ما را یاری نمود که از این دو بزرگوار نیز تشکر می کنم. دکور و فضای صحنه تعزیه کاملا بوی خرابه های شام را می داد، فضای تاریک صحنه، خاک در روی صحنه، بوته‌های خار و سنگ و…خلاصه یک فضای کاملا روحانی معنوی و غمناک ایجاد شده بود که دل هر بیننده‌ای را به درد می آورد. در بازی کودکانه و نوحه سرایی بچه ها اشک ها ی همه جاری بود؛ حتی یادم است که عوامل پشت صحنه، بویژه ” امیر رسولی و ناظمی” با مداحی خود هر دو درحالت گریه بودن، افرادی که در سالن حضور داشتند حال آن ها نیز دگرگون شده بود، همچنین تعزیه خوانی توسط خود کودکان مهد بهاران بود. نو آموزان نقش های که برعهده داشتند بسیار خوب ایفا نمودند، همه تعجب کرده چگونه بچه ها آموزش دیدند که با این سن اینگونه تعزیه خوانی می کنند و از فضای تاریک سالن نمی ترسند. به خوبی یادم است که یکی از کودکان مهد نیاز به عمل جراحی داشت و با توجه به عکس و تشخیص پزشکان می‌بایست هرچه زودتر عمل می شد، گویا غددی درگلوی کودک دیده شده بوده که کودک نمی‌توانست درست حرف بزند یا غذا را قورت دهد، که مادر همین کودک با حضور خود در تعزیه و درخواست شفای کودکش از حضرت رقیه(س) با خواست خداوند این کودک شفا گرفت و دیگر نیازی به عمل جراحی پیدا نکرد.

بعد از تعزیه حضرت رقیه (س) مادر آن دختر با بنده تماس گرفت و با گریه گفت: چند روز قبل که فرزندم را برای معالجه به نزد پزشک بردم، دکتر با تعجب گفت: دختر شما نیاز به عمل جراحی ندارد و هیچگونه توده ای در گلویش رویت نمی شود، این موضوع برای من و همکاران خیلی خوشایند بود.

مسابقه اعجوبه ها
مریم محمد علیزاده درمورد حضور پیش دبستانی بهاران در مسابقه تلویزیونی اعجوبه‌ها گفت: ابتدا از شبکه ۳ سیما به صورت پیامک از من دعوت شد و به علت عدم اعتماد توجه ننموده و بعد از چند روز، مجددا همان پیام برای بنده ارسال گردید. پیرو هماهنگی‌های یکی از دوستان و با توجه به شناختی که در جلسات تهران از او داشتم تماسی گرفته و بعد از تأیید پیام و دعوت نامه هماهنگی ها با خانم “منصوری” انجام شد.

بی نوجهی برخی مسئولین باعث خستگی می شود
وی ادامه داد: بنده یک اتوبوس هماهنگ نموده، سپس به اتفاق خانواده کودکان عازم تهران شده و زمانی که رسیدیم عوامل اجرایی و تدارکاتی برنامه اعجوبه‌ها از ما پذیرایی نمودند وطی این چند روز همه امکانات بدون هزینه و کاملا رایگان در اختیار ما قرار داده شده. بنده از خانم ها” فرهانی، منصوری” و آقایان ” تهرانی، کوچکیان” همه این بزرگواران، به خاطر مهمان نوازیشان کمال تشکر را دارم.
وی درباره یکی از خاطرات خود در برنامه اعجوبه ها گفت: ” این ۴ روز مسافرت به تهران و حضور در شبکه ۳ تمام آن خاطره است. به نظر بنده خاطره شیرین از حضور بچه های بافق در برنامه اعجوبه ها بود، مانند تهیه “اشکنه” که به زبان ما مردم بافق “قتق” گفته می شود که توسط یکی از نوآموزان به همراه مادرش در جلو دوربین حضور پیدا نمود. سپس مجری برنامه ” حامد سلطانی” با لهجه شیرین یزدی گفت: خیلی خشه، دلتون نخواد؛ سپس بسیار از قتق تعریف نمود.
وی افزود: بنده با حضورخود و بچه های پیش دبستانی بهاران در شبکه ۳ سعی نمودم با چند بیت شعر که خود سروده بودم، درمورد ویژگی های شهر بافق بگویم؛ نجابت مردم بافق، معادن شهر، مکان های دینی، تاریخی، فرهنگی، زیارتی و همچنین سوغات شهر بافق توسط صدای زیبای” راحیل برزگری” قرائت و پخش شد.
وی اظهار کرد: زمانی که بی توجهی برخی مسئولین را به این قشر محدود و مهم و آینده ساز جامعه آینده را می بینم بسیار ناراحت می شوم و این بی توجهی و عدم همکاری و همیاری بعضی از مسولان گاهی باعث رنجش و مرا از ادامه راه خسته می نماید.کودکان امروز سرمایه های ارزشمندی همچون کیمیا هستند که در دستان ما پرورش پیدا می کنند.تا فردای من و شما را در دست بگیرند.

تبعات همراهی نکردن مسئولین جبران ناپذیر است
وی در ادامه بیان کرد: مسئولین تعلیم و تربیت می دانند که آینده من و شما در تصمیمات همین کودکان امروز می باشد و چرخ اقتصاد، سلامت و امنیت فردای ایران عزیز در دستان پرتوان همین کودکان که به آن ها توجه چندانی نمی شود پس باید درامر تعلیم و تربیت صحیح، معنوی، انقلابی و اسلامی کودکان کوشا باشیم، البته حمایت مسئولین درغیر اینصورت درآینده تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت که دیگر دیر شده است و همچنین خانواده ها بیشتر از اینکه به ظاهر مهد ها توجه داشته باشند، سعی کنند به اخلاق، مهارت و روش تدریس و آموزش و شیوه های خلاقانه جهت بالا بردن تقویت هوش و همچنین نشاط روان و قدرت بیان فرزندان خود اهمیت بدهند که کودک در کنار بازی خلاقانه نیز پرورش پیدا می کند و باعث کاهش نگرانی می گردد و فن بیان، قدرت تفکر و استقلال وی قوی می شود.

بهترین سرمایه ها را باید با بهترین شیوه تربیت کرد
وی در پایان اظهار کرد: انشاا… مسئولین محترم و دلسوز بیشتر از گذشته یار و پشیتبان ما مدیران مهد و پیش دبستانی ها باشند که مهدها یک مرکز انسان سازی است و هرآنچه که ما در شاکله ذهن کودکان بیاموزیم (عزت و احترام به یکدیگر.درس خداشناسی نظم انضباط..عدالت مسئولیت پذیری مهربانی و)… برای مردمان آینده از همان اندوخته‌های کودکی استفاده و بهره‌مند خواهند شد، لذا و مدیران مهدها را دریابند و حمایت کنند تا با توکل به خدا و یاری این عزیزان بهترین سرمایه ها را با بهترین شیوه تربیت نموده و تحویل جامعه آینده بدهیم تا دعای خیر آیندگان نیز بدرقه راه ما باشد.

حدیث عباسی_ حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش