ایجاد فضاهای ورزشی مناسب برای ورزشکاران

به گزارش هفته نامه افق کویر، پیرامون برگزاری دومین دوره المپیاد ورزشی بسیج و رویداهای ورزشی که در دو هفته اخیر صورت گرفته است، خبرنگار ما در این شماره از هفته نامه با “احسان توکلی”، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق به گفتگو نشست و وی به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد.
توکلی گفت: در دو هفته گذشته، اتفاقات خوبی؛ در حوزه کارمندی، باشگاهی، بسیجیان در رشته های ورزش رقم خورد؛ که می تواند نوید بخش روزهای خوبی برای ورزش شهرستان باشد.
وی ادامه داد: تیم های ورزشی کارمندی سنگ آهن، خود را برای مسابقات ایمیدرو که در شرکت سنگ آهن برگزار می شود، آماده می کنند.

عملکرد مطلوب ورزشکاران بدمینتون نوید بخش آینده ای درخشان
رئیس اداره ورزش و جوانان بافق ادامه داد: اتفاقات خوبی که در ورزش بدمینتون صورت گرفت، می تواند نوید بخش آینده ای درخشان برای این رشته ورزشی باشد. بانوان در مسابقات ایمیدرو کشوری مقام سوم تیمی را بدست آوردند. کسب مقام سوم انفرادی توسط اختر بابایی می تواند بیانگر این مهم باشد که ورزشکاران ما در مسابقات ورزش بدمينتون انفرادی هم حرف های زیادی برای گفتن دارند.
وی تصریح کرد: در سالیان گذشته در رشته بدمينتون در بخش پایه ملی پوش داشتیم که به اردوهای ملی دعوت می شدند و متاسفانه مدتی فعالیت تیم کمرنگ شده بود و با درایتی که ریاست هیئت بدمينتون انجام داد این اتفاقات خوب صورت گرفت. در بخش آقایان دربین ۹ تیمی که در مسابقات حضور داشتند، موفق به کسب مقام چهارمی شدند.

برد شیرین فوتبال سنگ آهن در لیگ دست سه کشوری
رئیس اداره ورزش و جوانان عنوان نمود: مسابقات والیبال کشوری کارمندان سنگ آهن نیز برگزار شد. وی همچنین اضافه نمود: تیم فوتبال سنگ آهن در لیگ دست سه کشوری مسابقه را با یک برد شیرین ۳بر۱به اتمام رساند و انشاا… در مسابقه ای که در هفته پیش رو در شهر فیروز آباد دارد بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.
وی گفت: تیم هندبال سنگ آهن در لیگ دسته یک کشوری یکه تازی می کند و امیدوارم، تیم هندبال سال آینده در لیگ برتر کشوری حضور داشته باشد.

برگزاری مسابقات قوی ترین مردان در شهرستان
وی ادامه داد: در رشته های دیگر ورزشی نیز، باشگاه سنگ آهن عملکرد خوبی داشته است. مسابقات قوی ترین مردان؛ در شهرستان برگزار شد و بافق، میزبان ریاست فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی بود. همچنین، در هفته گذشته بازدید از امکانات شهرستان؛ توسط ریاست هیئت استان صورت گرفت و به دنبال آن، فضایی برای بدنسازان و قوی ترین مردان ایجاد شد. این امراتفاق خوبی است که می تواند برای ورزش شهرستان رقم بخورد.

دومین دوره المپیاد ورزشی بسیج شهرستان برگزار شد
وی ادامه داد: دومین دوره المپیاد ورزشی بسیج شهرستان با حضور مسئولین مرتبط با این حوزه برگزار شد. در این مسابقات از مقام آوران رشته های مختلف تجلیل به عمل آمد و از تلاش های ایشان قدردانی شد. این المپیاد در حالی پایان یافت که بیش از ۶۵۰ ورزشکار در ۹ رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت پرداخته و ۲۸۰ نفر از این عزیزان توانستند با غلبه بر حریفان به روی سکو بروند.
وی تصریح کرد: تفاهم نامه ای بین اداره ورزش و جوانان و شهرداری پیرامون برگزاری مسابقات ورزشی محلات در چندین رشته کارشناسی شکل گرفت که در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد؛ که این هم می تواند یک حرکت جدید بوده و انشاا… سالیان سال ادامه داشته باشد.

خودکفایی در سرای ورزشکاران و میزبانی مسابقات ورزشی
رئیس اداره ورزش و جوانان بافق پیرامون فعالیت های اداره ورزش و جوانان ادامه داد: خوشبختانه هیئت های ما به پویایی رسیده اند و سالن ها و فضاهای ورزشی، همچنین؛ سالن کنفرانس و دفتر برگزاری دوره مربی گری و سرای ورزشکاران به اتمام رسیده است و ما می توانیم میزبان تیم ها و باشگاه ها و همچنین، برگزاری اردوهای مختلف از تمام نقاط کشور در فصول مختلف سال باشیم؛ که این امر می تواند موجب به اشتراک گذاشتن فعالیت ها و آداب و رسوم شهرهای مختلف کشور باشد و قطعا در راستای پیشرفت ورزش شهرستان تاثیرگذار خواهد بود.

مشکلات دومیدانی کاران شهرستان با کمک نهادها قابل حل است
وی عنوان نمود: مشکلی که ورزشکاران دو میدانی کار شهرستان، مدت هاست با آن مواجه بوده و من پیگیر حل این موضوع هستم و بعضا موجبات آسیب های جدی به ورزشکاران سبب می شود. انشا… با برنامه ریزی مسئولین و کمک نهادها و معادن این موضوع حل شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان بافق ادامه داد: در شهرستان بافق دو میدان کاران توانمندی حضور دارند و ورزشکاران هر روز تمرینات مداوم انجام می دهند. جای بسی تاسف است که مکان تمرین ورزشکاران در مسیری قرار دارد که در محل تردد خودروهایی هست که از فضاهای دیگر ورزشی استفاده می کنند و تردد آن ها در مسیر خاکی باعث ایجاد گرد و غبار شده و بعضا به سلامتی دو میدان کاران آسیب وارد می نماید. همچنین گرد و غبار ایجاد شده موجب آسیب به تنها چمن مصنوعی شهرستان می شود. وی خاطر نشان کرد: با حضور ورزشکاران کمبودها خودش را به نمایش می گذارد. وی گفت: خوشبختانه مردم شهرستان درک و توجه خوبی به ورزش داشته اند، لذا باید فضاهای مناسب ورزشی را برای ورزشکاران فراهم نماییم.

افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش