بارها تصمیم داشتم این ورزش را رها کنم

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ مسابقات قوی ترین مردان در شهرستان بافق برگزار شد و “امیرحسین فتاحی فر” موفق شد با غلبه بر حریفانش در صدر جدول قرار بگیرد. در این شماره از هفته نامه، خبرنگار ما به گفتگو با”امیرحسین فتاحی فر” قوی ترین مرد شهرستان بافق رفته و با او به گفتگویی پرداخته است:
افق کویر:لطفا خودتان را برای خوانندگان هفته نامه معرفی کنید؟
امیرحسین فتاحی فرهستم و در رشته بدنسازی و قوی ترین مردان فعالیت دارم.
افق کویر:تاکنون چه عناوینی کسب نمودید؟
چند دوره قهرمان لیفت، چند دوره قهرمان پاور لیفتینگ، چنددوره قهرمان پرس سینه، چند دوره قهرمان قوی ترین مردان
افق کویر:درباره رشته ورزشی خود توضیحاتی بفرمایید ؟
رشته قوی ترین مردان، یک رشته قدرتی و سرعتی است؛ که باید بدن آمادگی خوبی داشته و از هر نظر آماده باشد. این رشته ورزشی ممکن است، آسیب های جدی به همراه داشته باشد.
افق کویر: آیا تاکنون از رشته ورزشی خود خسته و مایوس شده اید؟
بله، بارها شرایطی پیش آمده است که تصمیم داشتم این ورزش را رها کنم؛ اما علاقه وافر و شور و انرژی آن مانع از این امر شده است.
افق کویر:چه مکمل های ورزشی مصرف می کنید؟
در مرحله اول تغذیه بسیار مهم است که باید رعایت شود. مکمل ها یک کمک غذایی شامل پروتئین ها، ویتامین ها،کربوهیدرات ها و اسیدهای امینه هستند. نکته مهم این است که ورزشکاران باید از مکمل هایی استفاده کنند که مورد تایید وزارت بهداشت و دارای مجوز باشند.
افق کویر: توصیه شما به جوانانی که بخواهند وارد این رشته مهیج بشوند چیست؟
به منظور وارد شدن به این رشته، باید به آن علاقه مند بود، همچنین از آمادگی جسمانی خوبی نیز برخوردار باشند.
افق کویر:تمرینات شما به چه صورت است؟
تمرینات بصورت روزانه برگزار می شود و چهار ساعت در روز به جز روزهای سه شنبه و جمعه، تمرین دارم. در هفته دو روز مراحل قوی ترین مردان و مابقی تمرینات بدنسازی است.
افق کویر:وقتی در جایی از شما تعریف می شود یا مقامی کسب می کنید چه حسی به شما دست می دهد و از چه کسی تشکر می کنید؟
از اینکه بتوانم برای مردم شهرم افتخارآفرینی کنم و پرچم کشورم را بالا ببرم، لذت می برم. از پدر عزیزم و محمدرضا فتاحی(رضا پهلوان) تشکر و قدردانی دارم.
افق کویر: هدف شما در آینده چیست؟
هدفم، آماده شدن برای مسابقات جهانی قوی ترین مردان است.
افق کویر: خیلی از افرادی که وارد رشته های بدنسازی می شوند، می خواهند با استفاده از مواد نیروزا و پروتئین ها ره صدساله را یک شبه طی کنند، آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟
اصولا، از قدیم گفته اند بار کج به منزل نمی‌رسد. خوشبختانه امروزه درباره عوارض مواد نیروزا اطلاع رسانی خوبی صورت گرفته است. افزایش آگاهی موجب شده است که امروز تعداد افرادی که از این مواد استفاده می کنند،کمترشود؛ اما هنوز هم برخی از بدنسازان از این مواد استفاده می کنند؛ که البته نتیجه ای هم در بر نخواهد داشت و به بدن آنان ضرر می رساند؛ زیرا در ورزش هایی مانند بدنسازی یا پرورش اندام یا پاورلیفتینگ، اصلی ترین کار، بلند کردن اجسام سنگین و دمبل و هالتر زدن است تا به مرور زمان عضلات قوی شوند و بدن به آمادگی لازم برسد.

افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش