حرف های ضدو نقیض در بازار طلافروشان

 به گزارش هفته نامه افق کویر ؛ در مورد شایعه اخذ مالیات ۲۵ درصدی از خریداران طلا که این روزها در فضای مجازی و بین شهروندان پراکنده شده است، خبرنگاران افق کویر گزارشی تهیه نموده اند که در ادامه می‌خوانید:

حرف های ضد و نقیض بسیار است
یکی از طلافروشان در پاسخ به این سوال که «آیا برای خریداران طلا نیز مالیات در نظر گرفته می شود؟» گفت: بنده مداخله ای در این زمینه ندارم و حرف های ضد و نقیض بسیار است و در مورد چیزی که اطلاع ندارم و قطعی نشده است نظری نمی دهم.

دیگر نمی توان بر روی طلا سرمایه گذاری کرد
یکی از شهروندان گفت: اگر قرار است که اول از خریداران مالیات بگیرند و باز ۲۵ درصد مجدد مالیات گرفته شود دیگر نمی توان بر روی طلا سرمایه گذاری کرد.

در بلاتکلیفی قرار گرفته ایم و بازار شب عید نیز خراب است
یکی دیگر از طلافروشان در ادامه بیان کرد: هنوز هیچ چیز مشخص نیست و قانون سال آینده اعمال خواهد شد و ما هم در بلاتکلیفی قرار گرفته ایم و بازار شب عید نیز خراب است.
وی در ادامه بیان کرد: قبلا ولادت حضرت فاطمه (س) اوج فروشمان بود، اما سال جاری اینگونه نبود و هم قدرت خرید مردم کم شده است و هم این قوانین مردم را آزار می دهد.
وی افزود: قوانین وضع شده فقط شامل صنف طلا فروشان نمی شود و همه اصناف را در بر می گیرد.

تمایل دارم تمام طلاهای خود را بفروشم
یکی از شهروندان به طلافروشی مراجعه نمود و گفت: اگر این قانون قرار است وضع شود تمایل دارم که تمام طلاهای خود را بفروشم.
یکی از طلافروشان حاضر به مصاحبه نشد و گفت از رئیس صنف طلافروشان جویای پاسخ سوال خود شوید.
سپس خبرنگاران به طلافروشی دیگری مراجعه کردند و نظر وی را جویا شدند که وی گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست و فکر می کنم که اگر مردم تصمیم به سرمایه گذاری داشته باشند آن را به زمان آینده موکول می نمایند.
وی بیان کرد: مردم سوالات زیادی می پرسند، اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست، ولی فروشمان کاهش داشته است و مردم و طلا فروشان برای خرید طلا و فروش آن تردید دارند.

هیچ مالیاتی بر روی طلا وضع نمی‌شود و تنها به منظور شفاف سازی است
«رضایی» یکی از کسبه در صنف طلافروشان گفت: هیچ مالیاتی بر روی طلا وضع نمی شود و تنها به منظور شفاف سازی است و تنها مختص ایران هم نمی باشد و طرح جهانی است.
مثلا فردی ۲۰ میلیون تومان حقوقش است سوال می شود که چگونه توانسته در یک سال دو مرتبه۴ کیلوگرم طلا بخرد، ولی زمانی که در سیستم ثبت بشود متوجه خواهند شد که ممکن است که فرد زمینش را فروخته باشد یا ارز خریده و به نرخ آزاد فروخته است و پول آن را تبدیل به شمش و طلا نموده است و زمانی که شفاف سازی بشود خیلی از کلاهبرداری ها مشخص می شود مثل قضیه چای «دبش» اگر خانه یا زمین فروخته شود در سامانه ثبت می شود.
وی در ادامه بیان کرد: مشخص می شود که ارز را برای وارد کردن دارو دریافت کرده است و اگر در همین راستا به کار برده نشود مشخص خواهد شد.
این طرح جهانی است و در همه کشور های اروپایی این طرح اجرایی می شده است و شایعات دیگر اصلا با عقل همخوانی ندارد و نظر بنده این است که هیچ مالیاتی بر روی طلا وضع نمی شود و تنها به منظور شفاف سازی است و تنها مختص ایران هم نمی باشد و جهانی است.

حدیث عباسی-حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش