حضور تنها نماینده استان در اردوی تیم ملی پینت بال

 پینت‌بال ورزشی نو و پرهیجان است. ورزشی بر پایه دوومیدانی و نزدیک به تیراندازی است و از آنجا که به تفکر استراتژی نیاز دارد به آن شطرنج زنده هم می‌گویند. افراد در رده‌های سنی مختلف قادر به انجام آن هستند، فقط کافی است که قدرت دویدن، فکر کردن سریع و استفاده از تفنگ یا مارکر (نشانه‌رو) را داشته باشند.
درد جای گلوله در پینت‌بال موجب افزایش هیجان در این بازی می‌شود زیرا بازیکن برای نجات و فرار از این درد، استراتژی جدیدی را طراحی می‌کند. فرآیند فرار از برخورد گلوله موجب ترشح آدرنالین در بدن می‌شود. پینت‌بال تنها ورزش دنیاست که در تمام طول مدت بازی در بدن بازیکن آدرنالین ترشح می‌شود، در حالی که پای او بر زمین است و هیچ خطر جانی‌ای وی را تهدید نمی‌کند.خبرنگار ما به گفتگو با تنها نماینده استان در اردوی ورزشی پینت بال پرداخته است که در ادامه می خوانید.

افق کویر :لطفاً خودتان را بطور کامل معرفی کنید؟
سیدامیرمحمدحسینی متولد سال۱۳۷۱هستم.
افق کویر: از چه سنی به رشته ورزشی پینت بال علاقه مند شدید؟
از کودکی علاقمند به ورزش بودم که متأسفانه در شهرستان بافق رشته پینت بال وجود نداشت و بنده در رشته های دیگری فعالیت داشتم. ازسال۱۳۸۵ “امیرعباس طباطبایی” این ورزش را در بافق افتتاح کرد؛ که از همان زمان در این رشته حضور فعال دارم.
افق کویر: تا کنون چه عناوین قهرمانی کسب نموده‌اید؟
کسب مقام چهارمی کشوری، چندین دوره قهرمانی استانی و مقام های منطقه ای
افق کویر: آیا زمانی که وارد این رشته ورزشی شدید به قهرمانی فکر می کردید؟
بواسطه علاقه شدیدی که به این رشته دارم همیشه دوست داشتم، جزء مدعیان باشم و اگر شرایط چند سال قبل مهیا و بستر آن فراهم بود، الان جزو سه تیم برتر مسابقات بودیم.
افق کویر: هفته ای چند روز را به ورزش اختصاص می‌دهید؟
متأسفانه در حال حاضر تمرین پینت بال نداریم چون زمین تازه چمن شده است و موانع بادی نداریم به همین سبب بیشتر فعالیتم، تمرینات هوازی و بدنسازی است؛ که در طول هفته انجام دهم.
افق کویر: اوضاع پینت بال حال حاضر بافق چگونه است؟
شرایط مالی و موقعیتی به گونه ای بوده که ما نمی توانستیم تمرینی انجام دهیم. ولی ایمان دارم در آینده پینت بال متفاوتی خواهید دید، زیر ساخت هایی در حال انجام است که از این پس، نام بافق را در مورد این رشته ورزشی زیاد خواهید شنید.
افق کویر: آیا تا به حال انگیزه خود را از ادامه دادن به این رشته ورزشی از دست داده اید‍ و به چه علت!؟
صد درصد، تمام ورزشکاران حرفه ای این اتفاق برایشان پیش آمده است و بنده هم از این قاعده مستثنی نبوده اما این امر می تواند دلایل زیادی داشته باشد که یکی از آن ها مشکلات اقتصادی است.
افق کویر: چه صحبتی با مسولین ورزشی شهرستان دارید؟
با وجود سرمایه هایی غنی که شهرستان بافق دارد؛ اما از امکانات تفریحی خاصی برخوردار نیست. در چندین رشته خوب کار شده و در رشته های دیگر کم لطفی شده در صورتی که جای پیشرفت خیلی زیادی داشت ولی در بافق منحل شده است.
افق کویر: شیرین ترین و تلخ ترین خاطره شما از پینت بال چیست؟
شیرین ترین خاطره ام مسابقه ای بود که در شهر اصفهان برگزار شد و زمانی که بازیکنان ما وارد زمین مسابقه شدند و بازی شروع شد، تمام تیم ها از عملکرد تیم بافق شگفت زده شده بودند و گمان نمی کردند که تیم ما تا این اندازه قدرتمند باشد؛ که بتواند تیم لیگ اول را شکست دهد،حتی عملکرد تیم برای داور مسابقات نیز بهت آور بود و تمام کلاف ها را بررسی کرد.
تلخ ترین خاطره ام مسابقات چهارمی کشوری بود که در فینال بدلیل نا داوری، تیم ما رده چهارم را کسب نمود.
افق کویر: پیام تان به همسن و سال های خودتان چیست؟
۱۵سال است که در این ورزش فعالیت دارم. برای شروع هیچ وقت دیر نیست،دلسرد نشوید و همیشه در تکاپو و دنبال هدف هایتان باشید.
افق کویر: مشوق شما در ورزش چه کسانی هستند؟
مادر وپدرم بخصوص برادرم که از کودکی مرا همراه خود به سالن های ورزشی می برد و از ۷سالگی به ورزش شنا ،کشتی و فوتبال می پرداختم و منتظر بودم تابستان شود تا ورزش های جدیدتری را امتحان کنم، ازمربی عزیزم که ۱۰سال پیش فنونی را به من آموخت که در حال حاضر مربی های روز دنیا در حال آموزش آن هستند.
افق کویر: چه هدفی برای آینده ورزشی تان دارید؟
در گام اول علاقه زیادی به حضور در مسابقات جهانی دارم و آرزو دارم در آینده، یک مربی موفق باشم و این ورزش را بیش از پیش در استان و شهرستان های دیگر پیشرفت دهم.
افق کویر: از تمرینات اردو بگویید؟
اردو خیلی خوب بود؛ و برای اولین بار به این سبک برگزار می شد و بنده تنها نماینده استان بودم و موفق به کسب آموزش ها و مهارت های جدیدی شدم.

افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش