دوست دارم صدایم شنیده شود

به گزارش هفته نامه افق کویر، المپیاد ورزشی کارگری نابینایان و کم بینایان استان یزد؛ در رشته های طناب زنی،طناب کشی و پرتاب توپ مدیسن بال برگزار شد.
محمد عسکری،اکرم امیدی،مریم عسکری،حامد سفلایی و مهدی بابایی ورزشکاران بافقی بودند که در این مسابقات حضور داشته و با دیگر ورزشکاران از سراسر استان به رقابت پرداختند.
در این شماره از هفته نامه، خبرنگار ما، پیرامون چگونگی برگزاری این مسابقات با” محمد عسکری” مسئول برگزاری مسابقات گفتگویی انجام داده است که در ادامه خواهید خواند:
“محمد عسکری بشکانی گفت: ۲۲سال سن دارم و به عنوان دبیر عربی، در آموزش و پرورش خدمت می نمایم.
وی ادامه داد: تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد را در دانشگاه اصفهان در رشته مترجمی عربی به پایان رساندم.
عسکری عنوان نمود: در سال های گذشته، در رشته گلبال و هم چنین فوتبال ویژه نابینایان فعالیت می نمودم وبیشتر ورزش های توپی انجام می دهم
وی در مورد نحوه برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی نابینایان و کم بینایان گفت: سومین دور از این مسابقات با حضور ۴۵ شرکت کننده از سراسر استان یزد در مجموعه رفاهی فرهنگی ورزشی کارگران یزد، در رشته های طناب زنی، طناب کشی و پرتاب توپ مدیسن بال برگزار شد و رقابت تنگاتنگی بین شرکت کنندگان وجود داشت.
عسکری ادامه داد: خوشبختانه “مهدی بابایی” در رشته طناب زنی و “حامد سفلایی” در رشته طناب کشی از شهرستان بافق به مقام سومی رسیدند. وی هدف از برگزاری این مسابقات را استعدادیابی و ایجاد شور و شعف در بین نابینایان و کم بینایان عنوان نمود.
وی از عملکرد اداره ورزش و جوانان و استقبال این مجموعه از ورزشکاران ابراز خرسندی نمود و عنوان کرد: در طی مسابقات نیز” توکلی” رئیس اداره ورزش و جوانان در تماس های متعددی روند برگزاری مسابقات را دنبال نمود.
عسکری ادامه داد: به جوانان توصیه می نمایم که در مسابقات ورزشی حضور فعال داشته باشند. مسابقات اخیر از طریق فضای مجازی اطلاع رسانی صورت گرفته بود؛ اما استقبال زیادی صورت نگرفت. امید آن دارم که ورزشکاران در مسابقات آتی حضور فعال داشته باشند .
عسکری در مورد اهداف و علاقه مندی‌های خود گفت: از علاقه مندی هایم، کامپیوتر، موسیقی و ورزش هست. و تلاش می نمایم؛ در هر رشته ورزشی که وارد می شوم بتوانم مقام خوبی را کسب نمایم
وی در پاسخ به این سوال که گمان می‌کردید که موفق به کسب مقام شوید گفت: خیر؛ چون برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرده بودیم؛ ولی به خواست خدا این اتفاق رقم خورد و دو شرکت کننده از بافق موفق به کسب مدال شدند . انشا… در مسابقات آینده بتوانیم مقام های بهتری را کسب نموده و همچنین شرکت کنندگان بیشتری حضور داشته باشند
عسکری گفت: بیشتر نابینایان با مشکل پیدا کردن شغل مناسب مواجه هستند و از سویی نیاز است، مناسب سازی فضای شهری برای معلولین صورت بگیرد. نابینایان ممکن است به دلیل نبود فضای مناسب شهری؛ در رفت و آمد دچار مشکل شوند.
عسکری در پایان عنوان نمود: خوشبختانه به تمام علاقه مندی های خود دست یافتم اما علاقه زیادی به موسیقی دارم و دوست دارم صدایم شنیده شود.

حکیمه السادات میرمحمدی- افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش