هیچ وقت توانایی های خود را نادیده نگیرید

 به گزارش هفته نامه افق کویر، نیاز به ورزش و تأثیر سلامتی آن در افراد معلول بسیار بیشتر از افراد سالم احساس می‌شود. ورزش معلول را به سطح جامعه می‌کشاند و آنان را مستقل می‌سازد، افراد معلول در سطح وسیعی در فعالیت های اجتماعی و مسابقات شرکت دارند و هویت خود را به جامعه شناسانده‌اند. این شماره از هفته نامه افق کویر به معرفی “مهدی بابایی” ورزشکار موفق بافقی پرداخته است که در مسابقات المپیاد ورزشی کارگری نابینایان و کم بینایان در رشته طناب زنی موفق به کسب مقام سومی شد که در ادامه خواهید خواند:

افق کویر: لطفاًخودتان را برای خوانندگان هفته نامه معرفی کنید؟
مهدی بابایی، ۳۷ سال سن دارم. چندسالی در رشته گلبال فعالیت می کردم و برای مدتی هم دوچرخه سواری و هم اکنون نیز، در رشته شطرنج آموزش می بینم.
افق کویر:شرایط مسابقه ای که شرکت نمودید به چه صورت بود؟
این مسابقات به همت اداره کاروتعاون استان یزد و در رشته های طناب زنی،طناب کشی،پرتاب توپ مدینسین بال ویژه بانوان و آقایان کم بینا و نابینا، برگزار شد و از نفرات اول تا سوم هر رشته تقدیر بعمل آمد.
افق کویر: این مسابقات با چه هدفی برگزار شد؟
این مسابقات، باهدف ایجاد روحیه نشاط وشادابی دربین افراد کم بینا ونابینا و کشف استعدادها و ایجاد انگیزش و خودباوری دربین آنها برگزار گردید.
افق کویر: آیا استقبال خوبی از ورزشکاران صورت گرفت؟
امسال سومین دور از این دست مسابقات بود؛ که در استان یزد برگزار می شد و نسبت به سالهای قبل از استقبال بیشتری برخوردار بود
افق کویر: آیا اگر این مسابقات مجدد برگزار شود شرکت می نمایید؟
قطعاً؛ زیرا برای من جذاب ولذت بخش بود، البته ان شاا… باهمت مسئولین مربوطه، هم کیفیت مسابقات وهم تنوع رشته های ورزشی بیشتر شود.
افق کویر: آیا تمایل دارید این مسابقات در بافق برگزار شود؟
به نظربنده تفاوتی در محل برگزاری مسابقات نیست؛ البته میزبانی مسابقات می تواند، برند و افتخاری برای شهرستان برگزار کننده باشد.
افق کویر: با افراد هم سن و سال خود که شرایطشان مشابه شما باشد چه صحبتی دارید؟
هیچ وقت توانایی های خود را نادیده نگیرید.انسان باتلاش می تواند به موفقیت های خوبی دست یابد؛ حتی اگر دارای معلولیتی باشد.
افق کویر: چه اهدافی را در زندگی دنبال می کنید؟
دوست دارم فردی پویا و مفید برای اجتماع باشم.
افق کویر: آیا فکر می کردید در این مسابقات مقام بیاورید؟
آنچه برایم حائز اهمیت بود، حضور دراین مسابقات و کسب مقام اول بود که متأسفانه میسر نشد.
افق کویر: از مسئولین چه انتظاری دارید؟
من به عنوان یک شهروند معمولی و مسئولین هر کدام در جایگاه خود، تلاش کنیم تا ورزش هم؛همچون مسائل دیگر جامعه از اهمیت و اولویت بالایی برخوردار باشد

حکیمه السادات میرمحمدی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش