آغاز عملیات بهره برداری از بخش آهن فسفردار در آنومالی ۵a

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از روابط عمومی شرکت نوظهور کویر بافق، مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران گفت: عملیات بهره برداری از بخش فسفات آنومالی ۵a از سوی شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر آغاز شد.
طی مراسمی که در روز دوشنبه ۲۵ دیماه ۱۴۰۲ باحضور حمیدرحیمی مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، دهقان فرماندار شهرستان بافق، فاضل مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر و دیگر مسئولین و مدیران هلدینگ غدیر در آنومالی ۵a برگزار شد عملیات بهره برداری از این آنومالی توسط شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر آغاز شد.
در این مراسم فاضل مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: در این محدوده حدود ۱۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام می‌شود که میزان ذخیره شناسایی شده بیش از ۹۰ میلیون تن با عیار متوسط ۲۶ درصد و از نوع توده‌ای است.
او افزود: امیدواریم پس از اخذ مجوزهای لازم، میزان استخراج ماده معدنی و باطله در ۲ سال ابتدایی در حدود چهار میلیون تن برسد.
فاضل بیان کرد: سنگ آهن استخراجی، خوراک صنایع جوار معدنی شهرستان بافق را تامین و مازاد آن برای صنایع فولادی کشور ارسال می‌شود.
او گفت: تکمیل اکتشاف و احداث کارخانه کنستانتره یک میلیون تنی در جوار این معدن از برنامه‌های توسعه‌ای این معدن برای سال آینده است.
مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: میزان اشتغال در فاز استخراج، ۱۲۰ نفر به طور مستقیم و پس احداث کارخانه به ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم افزایش می‌یابد.
او تصریح کرد: تا پایان خرداد سال آینده، پرعیارسازی شروع به کار می‌کند و این حتمی و اولین قول ما به شما است.
فاضل ادامه داد: تابستان آینده نیز کلنگ کنسانتره سازی ما به زمین می‌خورد.
او تأکید کرد: قول سوم ما این است که تعهدات ما در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی انجام می‌شود و نمی‌گذاریم به مراتع شما آسیبی وارد شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش