پیشبرد اهداف فوتبال بافق ، در گرو حمایت سازمان ها

 به گزارش هفته نامه افق کویر، باشگاه سنگ آهن بافق یکی از باشگاه های فوتبال استان یزد است که در سطح کشور نیز شناخته شده است. این باشگاه در سال ۱۳۷۵ با نام باشگاه سیمان بافق شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۳۷۷ تغییر نام به باشگاه سنگ آهن بافق داد. باشگاه سنگ آهن بافق تاکنون در بخش های مختلف لیگ های کشور شرکت کرده و با نتایج ارزشمندی نیز مواجه شده است. در این شماره از هفته نامه افق کویر، خبرنگار ما، گفتگویی اختصاصی با ” محمد علی امینی بافقی” سرپرست تیم نوجوانان سنگ آهن داشته که در ادامه خواهید خواند:
امینی گفت: حدود ۴۵ سال است که در ورزش فوتبال فعالیت دارم. وی ادامه داد: قبلا خودم، فوتبال بازی می کردم؛ ولی بعد از مصدومیت به مربی گری روی آوردم و تیم بافق جوان را تشکیل دادم. تیم جوانان، از سال ۷۲ تا ۹۲ فعالیت ورزشی داشت و در این مدت موفق به کسب ۳۵ جام برتر کشوری و استانی شد. در مدت ۲ سالی که سرمربی تیم سنگ آهن بودم، تیم ما، موفق شد بعد از قهرمانی در استان، به مرحله کشوری راه یابد.

عملکرد مطلوب باشگاه آهن از گذشته تا کنون
وی در باره ی پیشینه ی تیم سنگ آهن گفت: باشگاه آهن پیشتر، عملکرد خوبی داشت و آن زمان به دعوت تیم سنگ آهن، بازی دوستانه ای بین استقلال و سنگ آهن برگزار شد که تیم سنگ آهن ۶بر۱ بازی را واگذار کرد. همچنین مسابقات فوتبال پیشکسوتان نیز در بافق برگزار شد.
سرپرست تیم نوجوانان سنگ آهن در توضیح سوابق کاری خود عنوان نمود: به مدت ۴سال سرپرست تیم سنگ آهن بوده و ۲ سال نیز، به همراه تیم سنگ آهن ؛ به مسابقات لیگ کشوری راه یافتیم. سال گذشته در سمت سرپرست تیم امیدهای سنگ آهن و امسال نیز به عنوان سرپرست تیم نوجوانان سنگ آهن در لیگ برتر استان، فعالیت دارم.

فوتبال بافق، نیازمند تأمین بودجه
وی درباره برنامه های هیئت فوتبال عنوان نمود: خوشبختانه در سال های اخیر کارهای زیر بنایی زیادی در زمینه فوتبال صورت گرفته است و به رده های پایه اهمیت داده شده است؛ اما نیازمند بودجه بیشتری برای سرمایه گذاری و تامین هزینه ها است.

مدارس فوتبال، بازیکنان مطرح زیادی را تربیت نموده است
امینی درباره ی برنامه های هیئت فوتبال افزود: قطعا برای ورزش مهیج فوتبال، باشگاه، برنامه ریزی زیادی انجام داده است؛ ولی مستلزم تامین بودجه برای این کار هست و باید منابع مالی لازم وجود داشته باشد. وی ادامه داد: در طی سالیان اخیر،از دل مدارس فوتبال، بازیکنان مطرح زیادی؛ از جمله ” طاها طباطبایی” تربیت شده اند. ناگفته نماند؛ که تلاش خود بازیکن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. وی ادامه داد: در بافق تفریح زیادی برای جوانان وجود ندارد . خوشبختانه باشگاه سنگ آهن اقدام به راه اندازی مدرسه ی فوتبال نموده است و بالغ بر ۴۰۰تا۵۰۰ هنر آموز، از رده سنی ۸تا۱۴ سال که رده پایه محسوب می شود، ۱۴تا۱۵ سال، رده نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، در آن حضور دارند.

عملکرد مطلوب تیم فوتبال نوجوانان سنگ آهن
وی در خصوص عملکرد تیم فوتبال نوجوانان بافق عنوان نمود: خوشبختانه فوتبال نوجوانان بافق دو سطح از فوتبال استان بالاتر است و بازیکنان عملکرد خیلی خوبی داشته اند. این نشان می دهد که مربیان پایه، در طی سال های گذشته عملکرد مناسبی داشته و زحمات زیادی برای تیم متحمل شده اند. خوشبختانه تیم نوجوانان سنگ آهن در صدر قرار دارد.

زمین چمن از وضعیت مناسبی برخوردار نیست
وی در بیان مشکلات تیم فوتبال عنوان نمود: متاسفانه زمین چمن از وضعیت مناسبی برخوردار نیست. یک زمین چمن طبیعی وجود داشت که خشک شده است. دو زمین چمن مصنوعی در بافق و چند زمین کوچک وجود دارد؛ ولی لذتی که در چمن طبیعی هست در چمن مصنوعی نیست. جای بسی خرسندی است که تصمیمات خوبی از سوی هیئت مدیره گرفته شده و در تدارک ورزشگاه ۱۵۰هزار نفری هستند که در چند سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. وی در ادامه عنوان نمود: در حال حاضر در بافق، دو استخر سرپوشیده وجود دارد . ورزشکاران نیاز دارند در هفته بعد از تمرین، یک تا دو جلسه به ورزش شنا بپردازند تا آمادگی لازم را کسب کنند، ولی استخرها ، مشکلات خاص خود را دارد که باید رسیدگی شود. و استخر با امکانات مناسب به تعداد کافی در بافق وجود ندارد.
سرپرست تیم نوجوانان سنگ آهن در پاسخ به این سوال که آیا می توان از طریق فوتبال به درآمد زایی رسید، عنوان نمود: رسیدن به درآمد زایی مستلزم این است که کارهای زیر بنایی زیادی انجام شود که قطعا طولانی و زمان بر خواهد بود.

به فضای ورزشی بافق و جوانان اهمیت بیشتری داده شود
امینی تصریح کرد: از مسئولین انتظار داریم که به فضای ورزشی بافق و جوانان اهمیت بیشتری بدهند. متاسفانه جوانان در فضای مجازی در هجمه تهاجم فرهنگی قرار دارند. ما باید تلاش کنیم؛ تا جوانان برای تفریحاتشان بیشتر به ورزش روی بیاورند و با این کار، می توان جوانان را از پاتوق ها جمع کرد و از مسائل و مشکلات فرهنگی جلوگیری به عمل آورد .
وی ادامه داد: شرکت های معدنی زیادی در بافق وجود دارد که می بایست در این زمینه هزینه کنند و نباید فقط تمرکز بر روی سنگ آهن باشد. زمانی که تعداد تیم ها زیاد شود، رقابت بین تیم ها زیاد شده و کیفیت عملکرد تیم ها بالا می رود. همچنین داخل خود شهرستان یک مجموعه ورزشی راه اندازی شود که برای شهرستان مثمرثمر باشد.
امینی در پایان برای تیم نوجوانان سنگ آهن آرزوی موفقیت نمود.

حکیمه السادات میرمحمدی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش