اخلاق در ورزش باعث محبوبیت می شود

به گزارش  هفته نامه افق کویر: بیلیارد نوعی بازی است؛ که در فضای سرپوشیده در میزی مستطیلی پوشیده با ماهوت با ۳ یا ۱۵ گوی و میله‌ای چوبی بازی می‌شود. این رشته دارای دو شاخه بیلیارد و اسنوکر می باشد. رشته بیلیارد روی میزهای ۷ فوت و ۸ فوت و ۹فوت ( استاندارد) بازی می شود؛که به نسبت اسنوکر ساده تر ولی در عین حال دارای مسابقات جهانی است.
رشته اسنوکر روی میزهای ۱۲ فوت بازی می شود؛ که به نسبت بیلیارد سخت تر است. این بازی ها باید بصورت تک به تک و در سکوت با تمرکز کامل اجرا می شود.
در این شماره ، خبرنگارما با”سجاد خلیلی” مدیریت باشگاه بیلیارد “تک و هفت” و “محسن باقری” بازیکن بیلیارد، در مورد علمکرد باشگاه؛ به گفتگو پرداخته است؛ که در ادامه می خوانید:
“سجاد خلیلی” گفت: در چند سال اخیر مقام های استانی از جمله مقام دومی، سومی و چهارمی زیادی کسب نمودیم؛که هر کدام در مسابقات رنکینگ استانی و در زمان های متفاوت برگزار شده است . وی ادامه داد: حمیدرضا زارع “و “سجاد متولی زاده” از جمله بازیکنان مطرح مسابقات بودند. همچنین، مسابقات بصورت هفتگی و ماهانه برگزار و در هر فصل نیز، مسابقه رنکینگ برگزار شده؛ که مسابقات اسنوکر بین ۱۶ نفر بصورت دو حذفی انجام می شود.
وی هدف از برگزاری مسابقات را حضور ورزشکاران برتر با آمادگی بهتر، در مسابقات عنوان نمود.
در ادامه به گفتگو با یکی از بازیکنان بیلیارد می پردازیم.
“محسن باقری “ ۲۸ ساله، گفت: حدود ۱۲ سال است؛ که در رشته پاکت بیلیارد و اسنوکر فعالیت دارم . وی ادامه داد: به جز ورزش بیلیارد، فوتسال و تناسب اندام نیز، دیگر گزینه های ورزشی هستند که به آن فعالیت دارم.

اصلاً متوجه نمی شوید که چطور به این ورزش گرایش پیدا کرده اید
وی در مورد علاقه مندی به بیلیارد گفت: اصلا متوجه نمی شوید که چطور به این ورزش گرایش پیدا کرده اید، یکدفعه چشم باز می‌کنید و می بینید بیلیارد همه چیز زندگی ورزشی تان شده است. وی هدف ورزشی خود را کسب مقام های استانی و کشوری در رشته اسنوکر دانست.

مشوق بنده در زندگی همسرم هست
باقری در ادامه گفت: مشوق بنده در زندگی، همسرم هست؛ که از علاقه من به این رشته کاملا حمایت می کند. وی تصریح کرد: توصیه بنده به ورزشکاران این است؛ که؛ حتما ورزشی که از آن لذت می برند؛ را انجام دهند؛ تا روحیه خوب و سالمی داشته باشند، چون در بافق جایی برای پیشرفت نیست.

خاطره شیرین کسب اولین مقام
بازیکن رشته بیلیارد در بیان خاطرات خود عنوان نمود: قطعا شیرین ترین خاطره اولین مقام اولی بود که کسب نمودم و تلخ ترین هم باخت هایی که در فینال ها متحمل شدم.

اگر اخلاق ورزشی نباشد، نمی‌توان هیچ محبوبیتی در دل ها بدست آورد
وی در پاسخ خبرنگار ما، که چطور یك ورزشكار جاودانه می‌شود ومردم تا نسل‌ها به‌وجودش و مدال‌هایی كه کسب نموده، افتخار می‌كنند، گفت: شاید بتوان ورزشکار موفقی بود؛ ولی اگر اخلاق ورزشی نباشد، نمی توان هیچ محبوبیتی در دل ها بدست آورد؛ برای اینکه بتوان محبوب شد؛ تا همه به خوبی از تو یاد کنند، باید شخصیت و اخلاق انسان دوستانه ای داشت. هیچ چیز به جز خوبی و محبت نمی تواند انسان را در دل مردم ماندگار سازد.

ورزش بیلیارد بافق نیازمند حمایت مسئولین
وی ادامه داد: از مسئولین تقاضا دارم وجدان خودشان را در نظر بگیرند، و به گونه ای رفتار کنند که بعد ها خجالت زده خودشان نشوند.
در بافق استعداد های زیادی در رشته بیلیارد است؛ که متاسفانه هیچ کس نمی‌بیند؛ و فقط به رشته هایی مثل فوتبال و هندبال و…. توجه می شود؛ در صورتی که اگه حمایت کافی در این رشته وجود داشت، قطعاً ورزشکاران بافقی از افتخارات زیادی بهره مند می شدند.
وی در پاسخ خبرنگار ما در بیان چالش ها، عنوان نمود: اسنوکر ورزشی است؛ که به ذهنی آرام و خونسرد نیاز دارد. خیلی اوقات پیش آمده است؛ که به هر دلیلی تمرکز لازم را نداشته؛ و در حین مسابقه با خودم کلنجار رفتم؛ تا بتوانم به بازی برگردم و پیروز شوم؛ مثل مواقعی؛ که دو هیچ عقب بوده و به بازی برگشته و برنده بازی شدم.

حضور یک مربی خوب کشوری تاثیرات مثبت زیادی به همراه دارد
باقری در پایان عنوان نمود: در پایان، اگر از سوی مسئولین رایزنی صورت بگیرد؛ که یک مربی خوب در سطح کشوری حضور داشته باشد، شاهد بهترین نتایج از این رشته ورزشی خواهیم بود، چون ورزشکاران مستعد زیادی در رده های سنی مختلف در شهرستان بافق وجود دارد.

افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

آوای خوش عشق

ای رویش بینایی ای سرو خوش آزاد ای