رصد بازیکنان مستعد در میدان مسابقات

ورزش فوتسال یکی از محبوب ترین ورزش های دنیا است که در ایران طرفداران بی‌شماری دارد. فوتسال ورزشی است که هرلحظه آن یعنی حرکت و سرعت، همه بازیکنان می بایست به صورت مستمر، طول و عرض زمین را بدوند و به توپ ضربه بزنند . این ورزش نهایت شگرد‌های فردی و جذاب و حرکات انفرادی را که دلچسب همه تماشاگران است را اجرا و به نمایش می گذارد .در فوتسال هر لحظه ممکن است نتیجه بازی عوض شود و این به هیجان بازی کمک فراوانی می کند.
علی رغم تحرک بسیاربالا، فوتسال ورزش ایمن و مطمئنی است. آسیب‌های شدید؛ که در رشته های دیگر ورزشی به چشم می‌خورد؛ در فوتسال تقریباً وجود ندارد و به همین دلیل این روزها فوتسال انتخاب اول خانواده‌ها برای ورزش فرزندانشان شده است. پیرامون چگونگی برگزاری مسابقات فوتسال دانش آموزی که در سالن کوثر بافق در حال برگزاری است، خبرنگار ما سری به محل برگزاری مسابقات زد. در بدو ورود به سالن حضور چشم گیر دانش آموزان با لباس هایی با طرح و رنگ های مختلف، نمایانگر حضور تیم های مختلف و نوید بخش برگزاری مسابقه ای پرهیجان و جذاب را می داد. بر روی سکوها تعدادی از خانواده ها نظاره گر بازی فرزندشان بودند و با تشویق های پیاپی خود انرژی مضاعفی به فرزند دلبندشان می دادند . کمی آن طرف تر حضور رئیس اداره ورزش و جوانان با قامت ایستاده توجهم را به خود جلب کرد که با حساسیت و انرژی خاصی بازی را دنبال می کرد.

توجه ویژه آموزش و پرورش به حوزه ورزش
“احسان توکلی” رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق گفت: خوشبختانه اداره آموزش و پرورش در کنار اداره ورزش و جوانان توجه خاص و ویژه ای به حوزه ورزش دارد و این امر موجب شده که اتفاقات خوبی هم در حوزه سلامت و هم در حوزه تعلیم و تربیت رقم بخورد که هر دو وابسته به یک موضوع هستند؛اگر سلامت جسم وجود داشته باشد قطعا سلامت روح را نیز به همراه دارد. توکلی ادامه داد: در کنار کلاس های آموزشی، دانش آموزان، به آرامش و شور و شعف و شادی های بچگانه نیاز دارند که قطعادر محیط های ورزشی؛ با نظارتی که صورت می گیرد می تواند مسیر دهی خوبی را به همراه داشته باشد.

رصد بازیکنان مستعد در میدان مسابقات
رئیس اداره ورزش و جوانان، تصریح نمود: در این مسابقه، تیم های مختلف و مربیان و استعدادیابان از باشگاه سنگ آهن و باشگاه های دیگر حضور داشته و استعدادهایی را که شاید کمتر به چشم آمده اند را رصد کرده و برمی گزینند. هم چنین؛ ورزشکاران مستعد شهرستان، از آموزش های مربیان کار بلد برخوردار شده و انشاا… بازیکنان خوبی از دل همین جمعیت پرورش خواهند یافت و در آینده در کنار موفقیت های تحصیلی دانش آموزان، در حوزه ورزشی نیز اتفاقات خوبی صورت بگیرد.

امیدهایی که به نومیدی مبدل شد
گفتگوی ما که به پایان رسید سوت پایان بازی نیز به صدا درآمد و تیمی که امید زیادی به برد داشت، بازنده بازی شد. بازیکنان با چشمانی اشک بار، بروی سکو رفتند. حضور رئیس اداره ورزش و جوانان؛ در کنار تیم بازنده و صحبت های دل نشین وی، مرهمی برای آرامش دلشان بود.

دوست دارم بازیکن تیم پرسپولیس شوم
در ادامه با یکی از بازیکنان فوتسال گفتگویی انجام شد:
محمد رضا رنجبر، ۱۱ ساله گفت: ۵ سال است که ورزش فوتسال را دنبال می کنم.وی گفت: در آغاز؛ با حمایت خواهرم، وارد رشته فوتبال شده و از همان آغاز، به سالن و چمن علاقه مند شدم. به مدت ۴ سال بازیکن تیم” شهید فتاحی” بوده و از سال گذشته تاکنون در تیم سنگ آهن بازی می کنم. وی گفت: از پدر و مادر و مربیانم که همیشه همراه من بودند و با حمایت هایشان به من انگیزه و انرژی می‌دهند، سپاسگزارم. رنجبر گفت: دوست دارم در آینده به تیم پرسپولیس بروم و بتوانم همیشه در عرصه ورزش موفق باشم.
در پایان با “محمدجواد افروغ” دبیر ورزش آموزش و پرورش به گفتگو نشستیم:
افروغ گفت: مسابقات با حضور ۱۸ تیم از مقاطع ابتدایی شهرستان بافق به صورت ۴ گروه، ۲ گروه ۵ تایی و ۲ گروه ۴ تایی و بصورت دوره ای برگزار شده و از هر گروه دو تیم صعود می کنند. و در نهایت بازی فینال در روز دوشنبه شانزدهم بهمن ماه، در سالن هاشمی رفسنجانی، برگزار خواهد شد. وی افزود: مسابقات با حضور ۲۵۰ دانش آموز، و در رده سنی نوجوانان و در مقاطع چهارم و پنجم و ششم ابتدایی برگزار شده و نفرات منتخب برای مسابقات استانی اعزام می شوند . وی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر به دلیل شرایط کرونا مسابقات برگزار نشده بود و از سال گذشته این مسابقات از سر گرفته شد.

فوتسال و فوتبال ورزشی جذاب در بین دانش آموزان
افروغ تصریح کرد: علاقه مندی به فوتسال و فوتبال همواره؛ در بین دانش آموزان وجود داشته است. فوتبال از جمله ورزش هایی است که به امکانات کمتری نیاز است و یادگیری آن سریع تر اتفاق می افتد. خوشبختانه در شهرستان بافق، جوانان پویا و فعال زیادی حضور داشته که در عرصه ورزش، در قالب تیم های مختلف، فعالیت دارند، چه بسا که هزینه های آن را نیز بصورت شخصی پرداخت می کنند.
افروغ در پایان عنوان نمود: به عقیده بنده، در صورتی که بودجه ای که برای ورزش های حرفه ای گذاشته می شود، یک درصد آن به تیم های خصوصی و ورزش پایه در سطح آموزشگاه ها، اختصاص پیدا می کرد، نتایج مطلوب تری در رده های بالاتر حاصل می شد.

حکیمه السادات میرمحمدی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش