افزایش چندین برابری اعتبارات شهرستان بافق در حوزه‌های مختلف

به گزارش هفته نامه افق کویر مجید دهقانی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست استاندار یزد با اصحاب رسانه بافق اظهار داشت: قطعاً یکی از مسائل مهمی که از ابتدای استقرار این دولت در دستور کار قرار گرفت، تجهیز اعتبار خوب برای شهرستان‌ها از منابع مختلف برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بود.
وی با بیان اینکه سعی شده عدالت در میان شهرستان‌های مختلف رعایت شود خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ جمع اعتبارات تخصیص یافته شهرستان بافق در حدود ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود و در سال ۱۴۰۰ این اعتبارات که بیشتر آن در دولت سیزدهم انجام گرفت، این آمار به ۳۳ میلیارد رسید و سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان و در یازده ماهه سال گذشته هم حدود ۵۱ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص پیدا کرد که قالب آن به صورت نقدی انجام گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد افزود: از منظر ارزش افزوده که بین دهیاری‌ها و شهرداری‌ها توزیع می‌شود و کاملاً مرتبط به واحدهای اقتصادی است، در سال ۹۹ معادل ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرستان بافق اختصاص یافت.
انتقال پرونده‌های
صنایع بزرگ به داخل استان
دهقانی‌زاده با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگی که در این دولت انجام شد، انتقال پرونده‌های صنایع بزرگ به داخل استان بود عنوان کرد: در پایان ۱۴۰۰ این عوارض به ۶۵ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ به ۹۶ میلیارد تومان و در یازده ماهه ۱۴۰۲ به ۱۰۷ میلیارد تومان رسید که افزایش قابل توجه و بسیار ویژه‌ای را شاهد بوده است.
وی در ارتباط با حقوق دولتی شهرستان از بحث معادن گفت: بحث اینکه چقدر از حقوق معادن باید به استان بازگردد؛ کاملاً مربوط به مصوبات مجلس شورای اسلامی است و به هیچ عنوان در دست مدیریت استانی و دولتی نیست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد اضافه کرد: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ از بحث حقوق دولتی معادن هیچ میزانی به شهرستان بافق پرداخت نشده بود، ولی در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۱ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ هم ۱۳ میلیارد تومان از این محل به شهرستان بافق اختصاص پیدا کرده است.
دهقانی‌زاده با بیان اینکه اعتبارات جاری ادارات شهرستان پرداخت شده در ارتباط با جایگاه بافق در سند یزد نوین اظهار داشت: یکی از نخستین شهرستان‌های استان در ذیل سند یزد نوین، تدوین سند توسعه شهرستان با نگاه بلند مدت در دست اقدام قرار گرفته و خوشبختانه ده‌ها جلسه در این حوزه برگزار شده؛ امیدوارم به واسطه آن بتوانیم طرح های فاخری برای آینده بافق داشته باشیم.

اکرم عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

آوای خوش عشق

ای رویش بینایی ای سرو خوش آزاد ای