روش های رفتار با نوجوان ۱۲ ساله

با نوجوان ۱۲ ساله چطور رفتار کنیم؟ راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید نقش فعال‌تری برای اطمینان از ایمن و شاد ماندن نوجوان ۱۲ ساله‌ تان داشته باشید. روانشناسی نوجوان ۱۲ ساله به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید با نوجوان ۱۲ ساله خود ارتباط برقرار کنید:
توجه داشته باشید که رشد فیزیکی برای یک نوجوان ۱۲ ساله ممکن است با رشد عاطفی همگام نباشد. فقط به این دلیل که دیگران آن را انجام می دهند، نوجوان خود را مجبور به انجام یک فعالیت بدنی نکنید (یا اجازه ندهید).
در رویدادهای بیشتری که فرزندتان در آن شرکت می کند شرکت کنید. در مورد توانایی های او با مربی اش صحبت کنید و خواهان موفقیت کامل نباشید. (آموزش اینکه دخترتان چگونه در صورت باخت چگونه ورزش خوبی باشد نیز مهم است.)
رشد جنسی فرزندتان را تایید کنید. اگر از عهده مکالمات برنمی‌آیید، از کسی مانند معلم یا پزشک برای کمک دیدن استفاده کنید. آنها را در مورد رابطه جنسی ایمن آگاه کنید.
با هم در مورد راه هایی صحبت کنید که نوجوان ۱۲ ساله شما می تواند درآمد کسب کند، مانند تمیز نگه داشتن اتاقش یا شرکت در پروژه های خدمات اجتماعی محلی.
اگر نوجوانتان سرکش است (روش کودک برای استقلال طلبی)، راه هایی را پیدا کنید که راه هایی را برای تصمیم گیری به دوران پیش از نوجوانی خود پیشنهاد دهید. برای مثال، از او بخواهید که «کارهایی را که فکر می‌کنم به تنهایی انجام دهم» را بنویسد. از آنها عبور کنید و با هم انتخاب کنید.

متوجه افسردگی در نوجوان خود باشید
متوجه افسردگی در نوجوان خود باشید و در صورت مشاهده علائم از مشاور کمک بگیرید.
ممکن است کودک پیش از نوجوان شما به معاینات پزشک خصوصی نیاز داشته باشد. بنابراین برای روانشناسی کودک ۱۲ ساله حتما از مشاور و دکتر کمک بگیرید.
با نوجوان ۱۲ساله در مورد خطرات سیگار، استعمال دخانیات، الکل و مواد مخدر صحبت کنید. به آن ها بگویید ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما عوارض جانبی طولانی مدت ممکن است برای سلامتی و خانواده آن ها مضر باشد.
مصرف اینترنت فرزندتان را کنترل کنید. رایانه خانواده را در مکانی قرار دهید که بتوانید کارهای فرزندتان را تماشا کنید. فیلترهای ایمنی را نصب کنید و سابقه مرورگر را بررسی کنید تا ببینید فرزندتان از چه وب سایت هایی بازدید کرده است. با فرزندتان در مورد امنیت آنلاین، آزار و اذیت سایبری و استفاده مناسب از رسانه های اجتماعی صحبت کنید.

اصول ایمنی را با آنها مرور کنید
شما باید اصول ایمنی را با آنها مرور کنید. بدون تبادل رمز عبور، بدون کلیک بر روی مسابقات و فاش کردن اطلاعات شخصی، تنظیم کنترل های حریم خصوصی در بالاترین سطح و غیره.
گفتگوهای صریح و طولانی در مورد صداقت ضروری است. وقتی موقعیت‌های سختی پیش می‌آیند، با فرزندتان رو راست باشید تا از ارسال پیام‌های مختلط خودداری کنید.
الگوهای خوب هنوز برای نوجوان ۱۲ساله شما حیاتی هستند، بنابراین در نظر بگیرید که از اعضای نزدیک خانواده یا همسایگان دلسوز برای راهنمایی فرزندانتان در تعاملات اجتماعی چالش برانگیز استفاده کنید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش