در بافق، تضمین کار نیست

محمدحسین تشکری| به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویرمحمد کارگران عضو هیئت مدیره شرکت بافق شهاب و از جمله کارآفرینان موفق بافقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما از مشکلات پیش آمده در آینده کاری این شرکت گفت: برای ۵ راه ریلی که هر شخصیتی بیاید برای بحث کار و کارآفرین اینجا مانور می دهند ۸ یا ۹ مناقصه بالای ۱۰۰میلیارد تومان برگزار شد که شرکت ماهم یکی از شرکت کنندگان بود؛ دریغ از این که یک کار به بومی بافق تعلق بگیرد؛ ما جز ۷ الی ۸ پیمانکار دارای برند هستیم که تنها شرکت بافق شهاب کار ندارد و حتی برخی از شرکت ها ۲ الی ۳ کار هم دارند.
وی افزود: در مناقصه راه آهن کشور برنده نشدیم؛ اختلاف قیمت ما با برنده مناقصه ۹۰میلیون تومان بود، آن هم در قرارداد بالای ۱۰۰میلیارد تومان؛ یعنی ۳ دهم درصد کار به شرکت غیربومی داده شده و برخلاف قواعدشان دو کار دیگر هم به این شرکت ارجاع داده اند و هر دو کار بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان است؛ به غیر از این دو کار ۸۰ دستگاه لکوموتیو توسط پیمانکار خریداری شده است و دارد کار می کند؛ یعنی ۳ کار انجام می دهد. شرکت خصوصی است و می تواند کار را بیرون ببرد؛ مثل چرخ محور، توربین که این دو از برندهای اصلی است که ما به آن افتخار داشتیم و هر دو را در اینجا تعمیر می کردیم.
وی ادامه داد: درابتدای کار، اضافه برسازمان ۵۰ نیرو آوردیم ۲۰ نفر از آنها را راه آهن بالاجبار گرفت و برای خودشان بردند و در حال حاضر۳۰ نفر کارگر داریم.
کارگران از افتخارات این شرکت می گوید:کارهایی که در کشور انجام می شده است را ما اینجا انجام داده ایم و نزدیک به ۵ الی ۶ میلیارد تومان هزینه کرده ایم و افتخاری است که ۸۰ درصد تعمیر اساس لکوموتیوها را ما در بافق انجام داده ایم و حال می خواهند کارخانه جوار ریلی بزنند؛ ما در همین سوله ها هشتاد درصد کار را انجام داده ایم.
وی تصریح کرد: راه آهن خیلی با ما همکاری می کند؛ شرکت شهداب از ما حمایت دارد و بعضی از قطعات صنعتی را که به اراک و کارگاه یزد خودشان می فرستادند با مشاهده و تایید کار ما به اینجا می آورند.
وی در پاسخ به این پرسش که هدف شما از سرمایه گذاری در بافق چه بوده است؟ گفت: هدف ما کارآفرینی بوده و اگر پولمان را در بانک گذاشته بودیم، بهتر بود و الان این کارگاهها و تجهیزات تخصصی به دردی برای ما نمی خورد و باید برای کارجدید اینها را کنار بگذاریم! در بافق، تضمین کار نیست!
مهندس کارگران درباره آینده کار شرکت گفت: ما ۵ الی ۶ ماهی حقوق کارگران را پرداخت می کنیم؛کار به سمت ما آمده است؛ اما عددآن خیلی پایین است و این قرارداد ۳ ساله است؛ ولی هدف ما با توجه به این که شهر محروم است به نوعی بدون این که راه آهن بفهمد ما تعمیر اساس لکوموتیو را در بافق ۴ الی ۵ سال انجام داده ایم که جوابگو هم بوده است و افتخاری دیگر است که ۱۶ دستگاه موتور قطارتعمیر اساس شده و در حال کار است و هیچ شرکتی نتوانسته است به این میزان گارانتی کند.
وی در پایان گفت: هیچ حرفی ندارم بزنم، چون طبق قانون و مناقصه شرکت ما برنده نشده و توقعی هم نداریم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل