شهردار بهاباد: درآمد کم شهرداری موجب کاهش سرعت پیشرفت طرح ها شده است

به گزارش هفته نامه افق کویر، چهارشنبه هفته گذشته گروه خبری افق کویر با حضور در شهرستان بهاباد گفتگوی اختصاصی با شهردار انجام داده است:
“حسن ابولقاسمی بهابادی”، ۲۳ سال در شهرداری مشغول به خدمت است و ۱۰ ماه است که به عنوان سرپرست و شهردار بهاباد فعالیت می کند.
افق کویر: شهرداری چه اقداماتی برای شهر بهاباد انجام داده است؟
از قبل اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و از زمانی که خدمت به شهروندان بهابادی را آغاز نمودم با همکاری فرماندار و اعضای محترم شورای اسلامی اقداماتی انجام شد بحث بلوار ورودی شهر، زیرسازی، آسفالت و بلوک گذاری انجام و طرح روشنایی و فضای سبز در حال انجام است.
بلوار کلانتری جنب کلانتری که به محله “حسین عسکری” منتهی می شود آسفالت، جدول گذاری و فضای سبز انجام شده است. بحث روشنایی انتهای بلوار شهید جلیلی و شهید رفیعیان و بلوار ورودی کار نصب بعضی از آن ها صورت گرفت و قرارداد خرید پایه های بلوار ورودی، میدان ورودی و میدان غدیر منعقد گردیده است و قسمتی از کار که فنداسیون است خرید و نصب شده است و مابقی نیز خریداری می گردد و به اداره برق تا اواخر بهمن تحویل داده می شود.
ایجاد سکو، نصب آلاچیق در پارک “کوثر” و پارک “طوبی” از دیگر کارها است و سرویس های بهداشتی دو پارک ترمیم و مرمت شده است. طراحی میدان امام رضا(ع) نیز اماده شده است.
بهره برداری از پارک بانوان
بزودی در بهاباد
اقدامی که در جهت اهتمام به امور بانوان است موضوع پارک بانوان که برای اولین بار به مساحت ۲ هکتار در داخل شهر در حال انجام است؛ محوطه سازی، ورزشی، تفریحی و فضای سبز آن همزمان با ولادت حضرت فاطمه(س) به بهره برداری می رسد و به بانوان هدیه خواهیم کرد و مرحله بعدی مسئله تأسیسات و ساختمانی آن است که بلافاصله طرح اجرا خواهد شد.
پارک کوهستان در بهاباد
طرح دیگر پارک کوهستان است که اراضی آن را منابع طبیعی به متراژ ۴۲ هکتار در اختیار شهرداری قرار داده است و مرحله اول آن طراحی شده و شرکت کاوش معمار تهران که کارهای مطالعاتی را انجام داده است در آینده ای نه چندان دور کار اجرایی فاز اول که شامل تپه آبشار است آغاز خواهد کرد.
افق کویر: شهرداری در پیرامون کارهای فرهنگی چه اقداماتی انجام داده است؟
تاسیس پارک بانوان، جشن های متنوع، همایش های خانوادگی و ورزش های خانوادگی در دستور کار قرار دارد به گونه ای که استفاده از فضای پارک و تفریح بیشتر شود و همچنین جشن هایی که به ترویج فرهنگ شهرنشینی کمک کند با کمک روابط عمومی انجام می شود.
افق کویر: اعتبار و در آمد شهرداری چگونه تأمین می شود؟
شهر بهاباد شهر کشاورزی است و عوارضی از این طریق به شهرداری تعلق نمی گیرد، بر خلاف شهرهای دیگر بافق- اردکان و میبد که می توانند عوارض بگیرند، شهر بهاباد منطقه ای محروم است، از لحاظ درآمدی یکی از شهرداری های کم درآمد استان است، اگر کمک های جانبی دولت و معادن اطراف نباشد در تأمین حقوق پرسنل با مشکل روبه رو خواهیم شد درخواستی که از مسئولین استان دارم اهتمام ویژه ای به شهرداری های مناطق دور و محروم مانند بهاباد داشته باشند و همچنین با پرداخت به موقع عوارض توسط شهروندان میتواند به توسعه و عمران شهر کمک کند . بودجه ۸ ماهه (تا اواخر آبان) در سال جاری دریافت شده است که تقریبا ۲۵ تا ۳۰ درصد آن را خودمان تأمین کردیم و مابقی با کمک های دولت و دریافت عوارض از معادن اطراف تأمین شده است.
مهمانسرا شهرداری آماده ارائه خدمات است
نبود مراکز اقامتی در شهرستان یکی از کمبودهای اصلی بود که با همت فرماندار و اعضای شورای شهر یک مهمانسرا برای شهرداری ساخته شده است که خدماتی به افراد غیر بومی ارائه می دهد
افق کویر: شهرداری برای شهر بهاباد در آینده چه برنامه هایی دارد؟
بحث تکمیل پارک کوهستان است، بهاباد از لحاظ آب و هوایی مورد استقبال مردم قرار گرفته است، قطعا توسعه این پارک می تواند باعث رونق گردشگری به شهرستان شود موضوع معابر که چند خیابان است و سال هاست داخل طرح مسکوت مانده باید احداث شود و مسئله مرحله دوم و سوم خیابان شهید چمران و خیابان بیت الرضا(ع) است که در برنامه کاری شهرداری است و در سال آینده عملیات اجرایی را در خیابان ها آغازخواهیم کرد.
توسعه فضاهای سنتی، از جمله ایجاد چایخانه در اطراف پارک “خندق” و مجموعه تاریخی که در “قلعه” است خواهیم داشت و نیز توسعه فضای سبز شهری و همچنین تفکیک زباله و کارهای فرهنگی می تواند دغدغه شهردار و اعضای شورا باشد.
افق کویر: با توجه به اینکه برخی شهرداری ها به سمت تولید و پرورش گیاهان دارویی رفته اند آیا شهرداری به سمت سرمایه گذاری بر گیاه زعفران جهت ایجاد درآمد برای شهرداری نرفته است؟
متولی بحث زعفران و بسته بندی، جهاد کشاورزی است باید سرمایه گذارها وارد شوند و ما به دنبال سرمایه گذار می رویم تا در بحث فضای تجاری و عمومی سرمایه گذاری کنند موضوع طلای سرخ، جهاد برنامه هایی دارد و با برگزاری اولین جشنواره طلای سرخ در روستای بنیز قدم خوبی در ترویج زعفران برداشته است و در آینده برای بسته بندی زعفران اقدامات مؤثری خواهد شد.
شهرداری در توسعه کشت برنامه دارد، فضای پارکی که بلا استفاده است در حال آماده سازی است تا بتوان کشت و برداشت زعفران صورت گیرد.
افق کویر: ساختمان موجود شهرداری درخور شهرداری نیست آیا طراحی برای گسترش یا نوسازی این ساختمان دارید؟
ساختمان شهرداری در مرحله اول در سال ۶۶-۶۴ احداث شده و مستهلک است و قسمتی نیز در سال۸۴ تاسیس و در حال حاضر با مشکل فضا روبه رو هستیم. بنابراین توسعه همین ساختمان در دستور کار دارد و با کمبود نیرو نیز مواجه هستیم چند پست پیشنهاد داده شده که در حال پیگیری و دریافت مجوز هستیم تا با آزمون استخدامی نیرو جذب نماییم.
شهرداری با کمبود قیر روبه رو است
شهرداری برای آسفالت معابر با کمبود قیر روبه‌رو شده است و در حال پیگیری هستیم که سهمیه قیر دریافت نماییم، در سال ۹۶-۹۵ حفاری گاز داشته ایم و آسفالت معابر متوقف شده است، و همچنین در سال جاری با گرانی و کمبود قیر روبه رو شدیم و نتوانستیم سهمیه قیر دریافت نماییم به محضی که قیر دریافت نماییم آسفالت معابر انجام خواهد شد بحث نامگذاری معابر که شهروندان با آن مواجه هستند درصدد آن هستیم موضوع ممیزی آن را انجام دهیم و کوچه هایی که نامگذاری نشده است با نام و شماره مشخص کنیم.
افق کویر: برای طرح جامع چه برنامه ای دارید؟
طرح جامع مسکن را شهرسازی تعیین می کند، قرارداد در سال ۸۷ آغاز شده، متاسفانه طرح هنوز تصویب نگردیده و مراحل نهایی طرح را می گذراند. پیگیر برای گسترش فضای مسکونی، مخصوصا برای جوانان هستیم که بتوان مسکن جوانان تامین شود و قیمت زمین و مسکن کاهش یابد.
افق کویر: سخن پایانی:
تشکر می کنم از شما و همکارانتان و همچنین از شهروندان بهابادی که در اجرای برنامه ها و طرح یاری‌گر ما بودند و عذرخواهی می کنم اگر در کارها کم‌کاری شده است. قطعا مردم شریف متوجه هستند که وضعیت اقتصادی مناسب نیست و شهرداری درآمد کمی دارد و به همین دلیل سرعت پیشرفت کارها کاهش یافته است. از مسئولین استان و شهرستان که شهردار را به عنوان یک نهاد تاثیرگذار و خدمت رسان که نقش بسزایی در رضایتمندی شهروندان داشته باشد در نظر بگیرند و توجه بسیاری به شهرداری داشته باشند تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل