زیر پوست شهر چه می گذرد؟

حدیث عباسی| رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد و هیئت همراه در سفر یک روزه خود به بافق به منظور بازدید از مدارس جهت بررسی و آشنایی میدانی با مسائل و مشکلات موجود در برخی از ادارات دولتی از جمله فضای فیزیکی نامناسب، کمبود امکانات و تجهیزات از ادارات حفاظت محیط زیست، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، و همچنین تعدادی از طرح های در دست اقدام از جمله ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد در معیت زاده رحمانی فرماندار بافق بازدید کرد. مدارس به خاطر کمبود فضا و همچنین فضای فرسوده و کمبود بودجه مجبور به استفاده از کانکس به منظور کلاس درس، دفتر مدیر و معلمان، نمازخانه و آزمایشگاه شده اند، مدارس به علت کمبود بودجه کلاس ورزش دانش آموزان را نمی توانند در سالن برگزار نمایند.
زیر پوست شهر چه می گذرد؟
زاده رحمانی در حاشیه مراسم بازدید گفت: در سال های اخیر، هرکس که برای بازدید آمده است به آهنشهر رفته و بعد از آن نیز به هتل نیکان، و پیگیر نبوده اند که ببینند زیر پوست این شهر چه می گذرد؟
دراین بازدید حسین ارجمند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد هم ضمن اشاره به نیاز شهرستان به مجتمع فرهنگی هنری عنوان کرد یکی از مهم ترین مشکلات هنرمندان نداشتن فضا و مکان مناسب برای اجرای برنامه های هنری است و درصورتی که این مجتمع هر چه سریع تر بهره برداری شود می توان از ظرفیت های آن مانند نگارخانه،سالن نمایش،بلک باکس و کلاس های آموزشی برای انجمن های هنری استفاده کرد.
هم چنین رییس ارشاد به مشکل عدم پرداخت حقوق خود در این چهار ماه اشاره کرد واز رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فرماندار شهرستان خواست که با رایزنی و پیگیری این مساله را حل کنند .
سقف اداره محیط زیست مشکل دارد و باید دعا کرد که باران نبارد

در حاشیه بازدید”سید جلال موسوی” رئیس محیط زیست بافق گفت: سقف اداره محیط زیست مشکل دارد و باید دعا کرد که باران نبارد.!
موسوی با نمایش دادن فیلم حیوانات در مناطق حفاظت شده و آزاد بافق توضیحاتی را ارائه داد، هر بند روی شاخ های بز کوهی یک سال را نشان می دهد و علاوه بر آن می توان دریافت که در چه سالی بهترین سال خود را گذرانده است.
وی افزود: بهترین زیستگاه پلنگ مرکز ایران هستیم، و پلنگ ها از نوع کرمانی هستند. جاده گزو را اگر بتوان عملیاتی کرد برای زیست این حیوانات بسیار قدم بزرگی برداشته می شود و اما اگر جاده گزو فعال شود نمی توان این حیوانات را محافظت کرد، تعداد پلنگ ها را بیش از ۱۰ تا برشمرد.
موسوی در ادامه گفت: اداره محیط زیست با کمبود نیرو روبه رو است، قبلا نیرو های معدنی در اختیار داشته اند که آن ها را نیز عذرشان را خواسته اند و در حال حاضر با درخواست فراوان یک نفر دیگر به اداره معرفی شده است که در کل چهار نفر هستیم و برای محافظت و آمارگیری حیوانات به نیروی بیشتری نیاز داریم.
سید مجتبی حسینی پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در این بازدید ها پیرامون رفع مشکلات موجود قول مساعد داد تا جهت رفع آن در برنامه بودجه سال آینده این موارد لحاظ شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل