راه آهن بودجه زیادی برای ورزش ندارد+ تصاویر

شكي نيست كه بسياري از عوامل در افزايش يا كاهش كيفيت كار و بازده كارمندان نقش دارد. سال هاست كه مشخص شده هرقدر در محيط كاري استانداردهاي حرفه اي بالاتر و ايمني و آسايش بيشتري براي كارمندان فراهم شود، بهره وري و انگيزه كار نيز افزايش مي يابد.حفظ سلامت و تندرستي كاركنان يكي از اولويت هاي تمام مشاغل و ارگانها می باشد.در این خصوص برنامه ها و فعالیت های ورزشی راه آهن شهرستان بافق را از سرپرست پایانه راه اهن جویا شدیم .

عباس نظری بهابادی، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع را دارم. از سال ۱۳۷۹ در راه اهن مشغول فعالیت می باشم. متصدی ترافیک، رئیس ، معاون و کارشناس اداره سیر و حرکت، و به عنوان سرپرست پایانه بافق مشغول به خدمت هستم .
افق کویر: آیا راه آهن کمیته ورزشی دارد . از چه سالی تاسیس شده است ؟
با توجه به سیاست هایی که خود راه آهن دارد. در زمینه خدمات رفاهی و امکانات ورزشی برای همکارانی که در مشاغل مختلف کار می کنند. در ایستگاه ها یک کمیته ورزشی وجود دارد. مسئول این کمیته شخص مدیر کل هستند . جلساتی به طور مرتب در سطح اداره کل با حضور آقای داوودی به عنوان مدیر کل این کمیته ورزشی تشکیل می شود. و موارد مربوط به تربیت بدنی را بررسی و برنامه ریزی می کنند.
افق کویر: آقایان و بانوان در چه زمینه های ورزشی در راه آهن فعالیت دارند؟
راه آهن در رشته هایی مثل کوهنوردی، پیاده روی، والیبال، فوتسال .تنیس روی میز . فوتبال . مسابقات دارت . شطرنج و آمادگی جسمانی فعالیت دارد .
افق کویر: آیاکارکنان را ه آهن درسطح استانی یا کشوری مقام آور بوده اند؟
بله . اسم هایشان را دقیق حضور ذهن ندارم ولی در سطح استان و حتی کشور یکی از همکاران ما قهرمان مسابقات تکواندو است.
افق کویر: آیا راه آهن بودجه ای دارد که اسپانسر این قهرمانان باشد؟
اگر کارکنان یا تیم های خود راه آهن خودشان درخواست دهند حمایت می کنیم. راه آهن در سطح تهران و ستاد باشگاه فرهنگی ورزشی دارد. راه اهن تیم فوتبال دارد امسال برای دهه فجر مسابقاتی را برای آقایان و بانوان در سطح راه اهن برگزار کردیم. مثل والیبال فوتسال و دارت. که حتی تیم های بیرون از راه اهن در این مسابقات شرکت کرده بودند.
سعی می کنیم ارتباطات و تعاملات خوبی با فرماندار در مورد سالن واقع در راه اهن برقرار کنیم. به امید این که تعاملات دو طرفه باشد و اطلاع رسانی خوبی در این مورد صورت گیرد. ماهیت راه آهن یک سری کارهای خدماتی وعملیاتی است. ولی در کنارش امکانات رفاهی خیلی خوبی هم برای همکاران در نظر گرفتیم.
افق کویر: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که بیان کردند سرلوحه همه فعالیت ها باید ورزش باشد آیا راه اهن در این خصوص کاری انجام داده است؟
بله، در ایستگاه بافق سالنی بدنسازی با امکانات عالی درست کردیم. که حتی خانواده های کارکنان استفاده می کنند . هدف ما این است کارمندی که برای ما کار می کند نشاط و شادابی و امادگی جسمانی بالایی داشته باشد.
تیم های والیبال، فوتسال و تنیس راه آهن به مسابقات خارج از استان اعزام شدند. دو نفر از ورزشکاران ما به عنوان بازیکن نمونه در تیم منتخب کل راه آهن یزد در حال فعالیت می باشد .

سیاست ما این است که تعامل های خوبی با اداره ورزش و جوانان داشته باشیم

افق کویر: آیا اداره کل راه آهن اعتبار برای ورزش به کارکنان خود اختصاص می دهد؟
راه آهن زیر نظر اداره کل می باشد و اگر بودجه ای ابلاغ شود به اداره کل داده می شود.
اداره کل راه اهن یزد یک شبکه گسترده است. شهرهای میبد، اردکان و را آهن یزد از لحاظ امکانات خیلی خوب هستند. زمین چمن داریم که بسیاری از تیم های خوب سطح استان ازاین زمین چمن استفاده می کنند ورزیده ای که از اجاره دادن زمین چمن به دیگر ارگانها، به دست می‌آوریم برای کارمندان خود سانس های مختلف میگیریم.
در سال اینده سیاست ما این است که در زمینه ورزش تعامل های خوبی با اداره ورزش و جوانان داشته باشیم تا ورزش راه آهن هم مانند دیگر ارگان ها گسترش پیدا کند.
افق کویر:ایا سالن واقع در راه اهن از نظر سرمایش و گرمایش و کف پوش ها مناسب است ؟
سالن و دیگر امکانات ورزشی را تا حد امکان مجهز کردیم تا کارمندان بتوانند از آن استفاده کنند.
افق کویر: ایا هزینه مربی را در رشته های مختلف را راه آهن پرداخت می کند؟
در رشته هایی که احساس کنیم نیاز به مربی دارد این هزینه را پرداخت می کنیم.امکانات ورزشی مانند:توپ، راکت تنیس و… را تامین می کنیم.

ارگانها و سازمانها می توانند از سالن ورزشی این مجموعه استفاده کنند

افق کویر: چه اقدام مهمی در زمینه ورزش برای کارکنان راه آهن انجام داده اید؟
تجهیز کردن سالن بدنسازی در مجموعه راه آهن.،که ۲۱ بهمن ماه افتتاح شده است. و در سالن ورزشی هم یک سری امکانات مثل رختکن و. … را تجهیز کردیم.
تمام سعی ما این است که با تعامل و پیگیری بتوانیم امکانات خیلی خوبی را برای همکاران تهیه کنیم. و ارگانها و سازمانها میتوانند از سالن ورزشی این مجموعه استفاده کنند.

راه آهن بودجه زیادی برای ورزش ندارد

افق کویر:آیا را آهن می تواند مسابقاتی در سطح شهرستان با اسپانسری( حمایت)خود برگزار کند؟
راه آهن بودجه زیادی برای ورزش ندارد و فقط در زمینه کارکنان راه آهن هزینه می کند. ولی سعی می کنیم با تعاملی که با اداره ورزش و جوانان داریم این فعالیت ها انجام بپذیرد.
افق کویر : صحبت پایانی ؟
ایستگاه بافق یکی از مهمترین و بزرگترین شبکه ریلی کشور است. وهمه مسئولین نگاه ویژه ای به راه آهن شهرستان دارند. برای ورزش هم تا آنجا که در حد توانمان بوده است امکانات را فراهم کردیم و سعی میکنیم با پیگیری بودجه های بیشتری از استان برای ورزش کارکنان بگیریم. و اگر از ارگان ها یا همشهریان بخواهند با ما تعامل برقرار کنند ما آمادگی کامل را داریم.

کاظم اعلایی، فوق لیسانس برق قدرت، سرپرست سالن و مسئول ورزشی راه آهن
از لحاظ امکانات :سالن والیبال، فوتسال و سالن بدنسازی داریم. میز تنیس از امکانات دیگر سالن ورزشی این مجموعه است.
کف پوش های سالن بر اثر گرمی و سردی هوا خراب شده است ولی از نظر کیفیت بهترین کف پوش است. از نظر سرمایش دوتا کولر در سالن وجود دارد. و برای گرمایش سالن هم پیگیر گاز کشی هستیم تا این مشکل هم حل شود.
اداره ورزش به سالن و امکانات احتیاج ندارد و راه آهن هم این بودجه را ندارد که بتواند اسپانسر شود. ولی مسابقات مدارس را می توانیم در این سالن برگزار ‌کنیم الان هم چند سانس به مدارس اختصاص داده ایم و هزینه ای از آنها دریافت نمی کنیم.
تیم والیبال بانوان در حال تمرین می باشد. این امید را داریم که بتوانند در سطح استان و کشور مقام آور باشند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل