مربی بدنسازی: مکمل ها برای بدن ضرری ندارند

بدنسازی” ورزشی است که در آن فرد با انجام تمرین های مختلف قدرتی و استقامتی بر روی عضلات خود، همچنین تغذیه مناسب و البته استراحت کافی به ساخت بدنی حجیم، مبادرت می کند. بدنسازی و تناسب اندام یکی از رشته های ورزشی جذاب در دنیای امروز می باشد. هفته نامه افق کویر به سراغ یکی از مدال آوران این رشته ورزشی رفته است .

خبرنگار هفته نامه افق کویرگفتگویی با”ابراهیم ملا حیدری بافقی”که ۱۵ سال بدنسازی کار می کند. انجام داده است که در ادامه می خوانیم.
افق کویر: آیا در مسابقات استانی و کشوری شرکت داشتید ؟چه مقام هایی کسب کردید؟
در مسابقات استانی و کشوری شرکت کردم. در بین ۱۹ نفر ۹ شدم.در ۲۰ بهمن در مسابقات کشوری که در البرز برگزار شد از بین ۱۸ ورزشکار مقام چهارم را کسب کردم. در مسابقات خلیج فارس که در ۲۶ بهمن برگزار شددر دو مسابقه فیزیک و فیزیک کلاسیک اول شدم. بعد از این مسابقات که در استان کرمان در ۳ اسفند برگزار شد در بین ۱۳ نفر مقام اول فیزیک را کسب کردم. و در استان یزد مقام اول فیزیک را توانستم از آن خود کنم.
اداره ورزش و جوانان کار خاصی برای
من انجام نداد
افق کویرآیا اداره ورزش و جوانان از مقام هایی که کسب کرده اید با خبر هستند ؟ چه اقدامی انجام دادند؟
بله،کاپ ها و مدال ها را به اداره ورزش بردم کار خاصی انجام ندادند. فقط در فضای مجازی اطلاع رسانی کردند.
با هزینه شخصی خودم در مسابقات شرکت کردم و تمام این مدال ها را از مرداد ماه به دست آوردم.
افق کویر آیا ریئس هیئت پرورش اندام با شما همکاری داشتند ؟
بله، با من تماس گرفتند و خبر من را کار کردند.
مکمل ها ضرری برای بدن ندارند
افق کویر در باشگاه شما از مکمل های دارویی استفاده می شود ؟
در باشگاه از مکمل ها استفاده نمی کنیم و اجازه این کار را نداریم. ولی خودم استفاده می کنم واز نظر من هیچ ضرری ندارد. استفاده کردن از مکمل ها برای مسابقات حرفه ای لازم است چون مکمل ۴ ساعت وزنه زدن را کامل می کند. ولی برای ورزشکاران باشگاه تجویز نمی کنم چون نیازی ندارند. ولی آنها از بیرون تهیه می کنند و استفاده می کنند . ماهیانه ۳ میلیون تومان برای بدن خود هزینه می کنم.
افق کویرصحبت پایانی؟
کسی که برای شهرستان مقام می آورد. نیاز به حمایت دارد تا دلگرم باشد و بتواند دردرجات بالاتر، مقام های بهتری را کسب کند. ورزش پرورش اندام پر هزینه ترین و ازسخت ترین ورزش ها می باشد. به همین دلیل حمایت بیشتر مسئولین را می طلبد.

باوجود این که از سوی اداره ورزش و جوانان نظارت خوبی بر باشگاه‌های ورزشی می‌شود، اما بازهم گاهی اوقات دیده شده که افراد غیرمتخصص و مربیان ورزشی ناآگاه به صورت غیرقانونی اقدام به فروش، تجویز و تزریق هورمون‌های رشد می‌کنند؛ درصورتی که اگر این افراد به متخصصان مراجعه کنند. ایمن تر و سالم تر می توانند به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهند. وقتی پزشکان دارویی را تجویز می کنند، اگر عوارضی ایجاد کند باید به سازمان نظام پزشکی پاسخ دهند. اما افرادی که شماره نظام پزشکی ندارند و به صورت سنتی پماد یا قرصی را تجویز می کنند، پاسخگو نیستند برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های حاد و ناتوان کننده که در نهایت به معلولیت منجر می شود، از مصرف هرگونه دارو یا مکملی که فاقد استانداردهای علمی و بین المللی است پرهیز کرده و در صورت نیاز تحت نظر پزشکان استفاده کنند.
دراکثر باشگاههای بدنسازی جوانان و نوجوانان شرکت می کنند. اداره ورزش و جوانان شهرستان باید نظارت بیشتری بر باشگاهها داشته باشد تا خدای نکرده شاهد اتفاقات ناگواری برای ورزشکاران نباشیم.

ملیحه تقی زاده 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل