هلال احمر یزد به یکهزار نفر روز مسافر نوروزی خدمات ارائه می کند

یزد – ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از استقرار ۱۶ پایگاه پایگاه ثابت و سیار در قالب طرح نوروزی ایمنی و سلامت مسافران و طرح امداد و نجات نوروزی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد وگفت: یکهزار و ۵۶ نفر روز از نیروهای جوان این جمعیت به مسافران نوروزی خدمات ارائه می کنند.

به گزارش ایرنا محسن حرازی‌زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: طرح خدماتی و امداد و نجات تعطیلات نوروز هلال احمر از ۲۵ اسفند سالجاری آغاز و تا ۱۶ فروردین سال آینده در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: همچنین ۲۳ پست ثابت و سیار در مبادی ورودی و خروجی شهرستانهای استان مستفر خواهند شد و مسافران نوروزی را راهنمایی می کنند.
حرازی زاده افزود: ۶ خیمه نماز و پنج چادر فضای کودک در کنار این پست ها در نظر گرفته شده تا مسافران جهت رفع خستگی خود و خانواده شان از این فضا بهره ببرند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد هدف از اجرای طرح های ملی نوروزی را کاهش تلفات جاده ای، ایجاد اطمینان خاطر برای مسافران نوروزی و پاسخگویی به در راه ماندگان عنوان کرد و از شهروندان خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای و کوهستانی با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی این جمعیت تماس گیرند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین برای نخستین بار پست امدادی بانوان در قالب طرح توانا در اشکذر دایر می شود که بانوان امداد و نجات به مسافران خدمات ارائه می کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان به اقدامات این جمعیت در سالجاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا ۲۳ اسفندماه جاری در مجموع سه هزار و ۳۲۸ نفر نیروی عملیاتی در قالب ۸۶۱ تیم به ۷۴۶ مورد حادثه اعزام شدند که به سه هزار و ۸۷۷ حادثه دیده خدمات ارائه کرده اند.
وی این حوادث را شامل ۲۵۱ مورد سوانح جاده‌ای، ۱۵ مورد برف و کولاک، ۲۷ مورد کوهستان، ۲۷ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲۰ مورد حوادث شهری، ۱۵ مورد حوادث کارگاهی و صنعتی، سه مورد آتش‌سوزی جنگل و مرتع، سه مورد ریزش آوار، چهار مورد زلزله، سه مورد طوفان و همچنین ۳۴۰ مورد خدمات حضوری و ۳۸ مورد خدمات مناسبتی بیان کرد.
تعداد نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌احمر یزد هشت هزار نفر است.
یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل