رئیس کمیته اطلاع‌رسانی:۱۹۲ فقره تصادف در یزد رخ داد

علی صالحی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به زخمی ها اظهار داشت: در این مدت یک ‌میلیون و ۷۳۱ هزار و ۶۰۲ نفر شب مسافران نوروزی در استان اقامت کردند.
وی افزود: اسکان مسافران نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸۰۷ هزار و ۷۰۰ نفر بود، ۱٫۲۲ برابر رشد دارد .
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد اسکان مسافر در ۱۳ فروردین را ۷۷ هزار و ۹۴۲ نفر ذکر کرد که این تعداد در هم سنجی با مدت مشابه سال قبل ۲ نفر کمتر بود.
صالحی با بیان اینکه گردشگران و مسافران در مدارس، هتل‌ها، خانه‌های مسافر و کمپ‌های اقامتی اسکان داده شدند، یادآور شد: برای نوروز ۹۸ در استان ۵۷۹ تخت در مهمان‌پذیرها، ۹۰ تخت در هتل‌ کاشانه‌ها، هزار و ۷۳۶ تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، ۲۸۰ تخت در کمپ‌های کویر نوردی و ۱۴۰ تخت در مجتمع‌های گردشگری پیش‌ بینی‌ شد.
وی ادامه داد : زمینه اسکان روزانه ۱۱۵ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی فراهم است و آمادگی‌ها برای اسکان روزانه تا ۱۳۰ هزار نفر نیز وجود دارد.
استان یزد با یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و دارای ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد تاکنون، یک هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی یزد، باغ‌های دولت‌آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن‌آباد مهریز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استان‌های فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرارداد.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازه‌ای طبیعی، عرصه‌های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل