صبوری برای تأمین پزشک متخصص

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، صبح روزسه شنبه ۲۷/۰۱/۱۳۹۸، دکتر نوری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و هیئت همراه با زاده رحمانی فرماندار بافق دیدار و گفتگو نمودند.
فرماندار بافق در این دیدار با قدردانی از فعالیت های مجموعه شبکه بهداشت و درمان، بیمارستان ولیعصر(عج) و همچنین اورژانس ۱۱۵ شهرستان خواستار توجه ویژه در خصوص تکمیل پروژه های بیمارستان ۹۶ تخت خوابه و اورژانس محور بافق- سیریز شد.
محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در نشست با فرماندار بافق گفت: با نیروهای بومی که استخدام خواهند شد و با کمک بخش خصوصی و دولتی، طی دو سال آینده کمبودی در زمینه نیروی تخصصی در بافق نخواهیم داشت.
وی با اشاره به مصوبات این جلسه افزود: در سال گذشته ۱۳ مصوبه صورت گرفت که تاکنون ۱۱ مصوبه آن از جمله تامین نیروی تخصصی، راه اندازی کلینیک، راه اندازی رادیولوژی دیجیتال، بخش فیزیوتراپی و بعضی از مصوبات مرتبط با طرح توسعه بیمارستان انجام شده است.
نوری شادکام با اشاره به تسریع در طرح توسعه بیمارستان و اورژانس ۱۱۵ جاده بافق سیریز تصریح کرد: هماهنگی های لازم در رابطه با انجام این دو پروژه صورت گرفته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در رابطه با احداث ساختمان پزشکان این شهرستان ادامه داد: ۴ واحد مسکونی تا انتهای مرداد ماه به بهره برداری می‌رسد و برای مجهز شدن به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی تحویل داده می شود.
وی همچنین از تخصیص وام برای استقرار دستگاه ماموگرافی و اوپی جی در شهرستان خبر داد و افزود: با همکاری بخش خصوصی این کار انجام می شود که در مجموع حدود یک میلیاردتومان اعتبار نیاز است که با همکاری خیران و سنگ آهن مرکزی صورت می گیرد.
نوری بر لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: قرار بر این است که برای رفاه شهروندان مجوز دهیم یک درمانگاه خصوصی دندانپزشکی و پزشکی از سوی بخش خصوصی در شهرستان فعال شود.
وی افزود: با انجام این مصوبات شهرستان بافق از لحاظ تامین نیروی انسانی، امکانات دسترسی مردم به خدمات مشکلی نخواهد داشت.
زاده رحمانی در پایان گفت: تمامی تعهداتی که در سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان برعهده فرمانداری بافق بوده است اجرایی شده یا در حال انجام است.
به نظر می رسد تأمین نیروی متخصص جهت بیمارستان ولیعصر(عج) بافق به سالیان آینده؛ یعنی سال ۱۴۰۰موکول شده است. شهروندان بافق دو سال دیگر را صبر کنند تا کمبود پزشک متخصص این بیمارستان حل گردد.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل