مشاغل خانگی راهکاری برای کاهش بیکاری

به گزارش هفته نامه افق کویر ،در حالی بیکاری به معضل اصلی جوانان و خانواده ها و چالش اصلی جامعه تبدیل شده و جامعه از آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری و به دنبال آن فقر رنج می برد که ایجاد مشاغل خانگی می تواند به عنوان راهکاری موثر برای کاهش بیکاری و حتی توسعه اقتصادی در جامعه منجر شوداجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در قالب مشاغل خانگی که به سرمایه و مکان آنچنانی نیاز نداشته و در صورت برنامه ریزی صحیح و حمایت مسئولان از افراد جویای کار و راهنمایی آنها به ایجاد مشاغل خانگی یکی از این راهکارها است و ایجاد کارگاه های صنایع تبدیلی در قالب مشاغل خانگی از جمله قابلیت هایی است که می توان با استفاده از آن در راه تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت. خبر نگار هفته نامه افق کویر با یک کارآفرین مشاغل خانگی گفتگویی انجام داده است:
افق کویر: لطفا خودتون را معرفی کنید؟
سمانه السادات حسینی ۲۰ساله ودر رشته های هنری از جمله ساخت جعبه های هنری ،جعبه های سورپرایز ،عروسکهای روسی ،عروسک های نمدی،پخت کیک وشیرینی،بافت کیف مکرومه و… فعالیت دارم.
افق کویر: از کی فعالیت خود را شروع کردید؟
از سن ۱۴ سالگی حدود ۶سال است که شروع به فعالیت های هنری کردم.
افق کویر: چقدر هزینه صرف این فعالیتها کردید؟
هزینه های زیادی مخصوصاً برای ساخت عروسک های روسی و جعبه های کادویی خرج کردم
افق کویر: به چند نفرتا الان آموزش دادید؟
در رشته های دیگر کار آموز زیاد داشتم، ولی برای آموزش عروسک روسی به علت اینکه مکان برای آموزش نداشتم چند نفر را بصورت خصوصی آموزش دادم.
افق کویر: در شروع کار چه مشکلاتی داشتید؟
مشکل مکان برای آموزش،نبود یا کمبود وسیله مورد نیاز برای فعالیت های هنری در بافق ،هزینه رفت و آمد برای خرید وسایل مورد نیاز وهزینه کلاس و مشکل رفت و آمدبه کلاس آموزشی به شهرهای دیگر.
افق کویر: از نحوه بازاریابی و نحوه فروش خود بگویید؟
صفحه شخصی دارم و به صورت اینترنتی سفارشات قبول میکنم.
افق کویر: درآمد ماهانه شما به طور متوسط حدود چقدر است؟
اگر سفارش داشته باشم حدود ۸۰۰هزار تومان
افق کویر: برای آینده چه برنامه ای دارید؟
میخواهم پیشرفت کنم و فعالیت های خود را در زمینه های مختلف افزایش دهم و در رشته گرافیک فعالیت کنم
افق کویر: لازمه ورود به این کار چه چیزهایی هست؟
علاقه
افق کویر: افرادی که علاقه مند هستند از کجا شروع کنند؟
اگر افرادی که علاقه مند هستند نه فقط علاقه به کار هنری بلکه در هر کاری و هر زمینه که خودشان علاقه دارندجلو بروند و کم نیاورند پیشرفت می کنند و موفق می شوند.
افق کویر: رمز موفقیت شما در این کار چه بوده است؟
همکاری و حمایت خانواده
افق کویر: ازبین این همه فعالیت که انجام می دهید به کدام علاقه بیشتری دارید؟
به همه آنها علاقه دارم و همه آنها را باهم انجام می دهم و موفق هم هستم.
افق کویر: نظرتان در مورد افرادی که می گویند کار نیست چیست؟
این افراد رویاهای بلندی دارند و هدف آن این است که حتما در اجتماع و پشت میز فعالیت کند؛ اما ما برای خودمان کار می کنیم در خانه اشتغال زایی می کنیم .
افق کویر: سخن آخر و صحبتی اگر با جوانان یا مسئولان دارید بفرمائید:
سخن من ابتدا با جوانان است که بیکار نمانند و کار و فعالیتی را برای خود آغاز کنند هر کاری ابتدایش سخت است، ولی کار که شروع شد به مرور بقیه مشکلات نیز حل خواهد شد که کمی همت و تلاش و پشتکار لازم دارد و اگر کاری را شروع کردند پله پله به جلو بروند اگر سرمایه اندک دارند اگر برای این مقدار کم برنامه ریزی درست داشته باشند؛ قطعا موفقیت حاصل خواهد شد و از مسئولان نیز تقاضا دارم که کار را برای جوانان و فعالان عرصه های مختلف اقتصادی آسان بگیرند و از آنان حمایت نمایند، حتی اگر شده به سراغ این جوانان بیایند و از مشکلات و اوضاع کار آنها اطلاع یابند و برای رفع آنها تلاش کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل