گویا نوبت به دانه درشت ها رسیده است

لا یصلح العباد و البلاد الاّ علیها؛ اصلاح عباد و بلاد (ملت و کشور) جز با اقامه حدود نیست! در کلام مولا الموحدین علی بن ابیطالب (ع) اهمیت قضاوت جز با برپایی حدود الهی امکان پذیر نیست و این به خوبی روشن است.
رویکرد قوه قضاییه دربرخورد با غارتگران بیت المال، غاصبان اموال عمومی، ثروت های باد آورده، اختلاس، در خور تحسین است؛ این نگرش باید زودتر از این ها اعمال می شد تا برخی از مدیرانی که به واسطه رانت مدیریت، بهره های نامشروع برده اند ترسی از حساب و کتاب در وجود آنها ایجاد شود تا شاید کمتر به فکر مال اندوزی از جیب مردم باشند! این غارتگران بیت المال کار را بدانجایی کشانده اند که موجبات آزردگی خاطر مردم خوب و نجیب ایران اسلامی را فراهم کرده اند و مردم از دستگیری و برخورد با این زالوصفتان خوشحال و راضی هستند و توقع دارند تا دستگاه قضایی با این افراد برخورد جدی کند؛ به یقین این مدیران در برابر قانون پاسخگو بوده و در چنگال عدالت الهی گرفتار خواهند بود. خبرهای که از بازداشت برخی از مدیران و معاونین شرکت سنگ آهن مرکزی و یا مدیرعامل اسبق این شرکت می شنویم حاکی از آن دارد که قانون قد برافراشته است و به دنبال متخلف می گردد و دیر یا زود متخلفین را به سزای اعمال خود خواهد رسانید.
آنچه که مردم از دستگاه قضایی مورد انتظار دارند سرعت رسیدگی به تخلفات این مدیران است تا درس عبرتی باشد برای آنان که بخواهند حقوق کارگران را ضایع کنند. در نهج البلاغه می خوانیم که حضرت علی(ع) راه روشنی را در پیش گرفته اند و آن این که: بدانید هر زمینی و هر ثروتی را که از اموال خداوند به کسی بخشیده شده به بیت المال باز می‌گردد؛ حتی اگر مهریه زنانهایتان شده باشد و به هیچ کس امتیاز ویژه‌ای نخواهم داد و آنان که از طریق غصب اموال عمومی صاحب ثروت بادآورده شده اند، علی همه آنها را به بیت المال باز خواهد گرداند». (خطبه شقشقیه)
متاسفانه در بین طبقات مدیران و فرزندان آنها روحیه اشرافی گری رسوخ پیدا کرده و جامعه دچار یک بیماری مزمن شده است. انتخاب این مدیران از اصل و بنیان اشتباه بوده است؛ چرا که آنها شرایط لازم تصدی یک مسئولیت را نداشته اند و به لطف باند و گروه و دسته به روی کار آمده اند تا در فساد خود یکدیگر را یاری کنند و بر سفره جان مردم نشسته و شیره جان آنها را بمکند. اینه رفته رفته خوی دسترسی به بیت المال را شیوه خود قرار داده و آن را سهم خود می دانند. متاسفانه این خود عامل بدبینی مردم به مسئولان زحمتکش جامعه خواهد شد.
پس به نظر می رسد محاکمه کسانی که به انحای مختلف در دست درازی به بیت المال گوی سبقت را از دیگران ربوده اند کاری دشوار نخواهد بود و برای دستگاه قضایی امری غیر ممکن نیست!.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل